Ok, ik snap niet waarom dit zo moeilijk moet zijn.. waarom we hier 4 pagina's verder zijn met moeilijke praat.
Omdat het blijkbaar nog steeds niet tot iedereen doorgedrongen is dat een rekloos koord niet bestaat. Gedachten experimenten zijn leuk maar ze moeten niet in strijd zijn met fysische wetten.
JaZzper schreef:Dat koort heeft 2 zijden.. de een is bij satalietje 1 en de andere kant IS AL bij satalietje 2... oftewel, dat koort hoeft bijna geen á geen afstand te verleggen.. Het licht MOET NOG van de ene kant naar de andere kant.
REISTIJD heet dat.
Zie je wat ik bedoel: fysisich niet correct gedachten experiment.
JaZzper schreef:De reistijd/energie van het koort heb je immers al gemaakt bij het uiteenvliegen van de satalieten, montage of hoe dan ook. In jullie berekeningen zie ik dit niet terug.
Als je met je auto 100 meter verder moet komen.. en je auto is 99 meter lang.. dan ben je er heel snel
Niet dat ik er verstand van heb dus correct me if i'm wrong..
You're wrong (precies dezelfde reden als bij het koord) althans als hier ook bedoeld te zeggen dat de verplaatsing van de auto aan het begin met een snelheid hoger dan de lichtsnelheid aan de andere kant komt.
Een verplaatsing van een vervorming gaat maximaal met een snelheid ongeveer 10 km/s (en dan praat je al over heel stijf materiaal (in staal is de voortplantingssnelheid ongeveer 5.8 km/s). Dat is nogal wat kleiner dan de meer dan 300 000 km/s die je nodig hebt..