\(\lim_{x\rightarrow\infty}\frac{2x^2-3x-4}{\sqrt{x^4+1}}\)
In mijn antwoorden staat 2 als oplossing, die vind ik, maar is -2 ook geen oplossing?En dan deze:
\(\lim_{x \rightarrow 0}\frac{1-\cos x}{x^2}\)
Geen idee wat ik hiermee moet doen
Als een limiet bestaat, dan is deze enig. De noemer is altijd positief en de teller ook als je naar +inf gaat.Cycloon schreef:\(\lim_{x\rightarrow\infty}\frac{2x^2-3x-4}{\sqrt{x^4+1}}\)In mijn antwoorden staat 2 als oplossing, die vind ik, maar is -2 ook geen oplossing?
Mag l'Hôpital (twee keer) of moet het zonder? Zonder: ga naar de halve hoek (sinus).Cycloon schreef:\(\lim_{x \rightarrow 0}\frac{1-\cos x}{x^2}\)Geen idee wat ik hiermee moet doen![]()
Ik dacht dat het de limiet voor x naar +oneindig was? In elk geval: sqrt(x²) = |x| en niet x.Voor die eerste limiet: Als je de grootste macht vooropzet in de noemer voor \(x\rightarrow -\infty\) dan krijg je toch \(-x^{2}\sqrt{1+0}\)? Wat dan toch resultuurt in een positieve teller en een negatieve noemer?
Of mijn suggestie met de halve hoek van sinus:Morzon schreef:ik zou de laatste zo doen:
\(\frac{1-\cos x}{x^2} = \frac{1-\cos x}{x^2 -1 +1}=\frac{1-\cos x}{(x+1)(x-1)+1} = \frac{\frac{1-\cos x}{x-1}}{\frac{(x+1)(x-1)+1}{x-1}}=\frac{\frac{1-\cos x}{x-1}}{(x+1)+\frac{1}{x-1}}\)
Ik dacht dat het de limiet voor x naar +oneindig was? In elk geval: sqrt(x²) = |x| en niet x.Cycloon schreef:Voor die eerste limiet: Als je de grootste macht vooropzet in de noemer voor \(x\rightarrow -\infty\) dan krijg je toch \(-x^{2}\sqrt{1+0}\)? Wat dan toch resultuurt in een positieve teller en een negatieve noemer?
Het is maar wat je leerkracht wil. Ik interpreteerAls er geen teken voor oneindig staat moet je toch altijd + en - oneindig uitrekenen? Alleszins dat werd ons altijd verteld![]()
bij mij komt nul uit en bij jou 0.5?
Er is niets mis met je stappen, maar je zit er nog steeds met de onbepaaldheid 0/0.ow wacht, die van mij klopt niet:(
jaMorzon schreef:bij mij komt nul uit en bij jou 0.5?Er is niets mis met je stappen, maar je zit er nog steeds met de onbepaaldheid 0/0.ow wacht, die van mij klopt niet:(