Nassarius, het is inertiaal en niet initiaal stelsel en verder, hou op met relativiteit te betrekken in quantum mechanica, dan maak je het voor jezelf alleen maar ingewikkeld. Waardoor verandert zijn tijd als je hem meet, het is gewoon een golffunctie die in stort en dat heeft te maken met het imaginaire deel zoals DPW al aangaf. Ik raad je echt aan om niet meer voor jezelf relativiteit en inertiaal stelsels erbij te halen, want je trekt de verkeerde conclusies. En waarom haal je de toekomst naar het verleden als je de toekomst verandert. Hoe is dit anders dan dat ik op een T-splitsing in de weg, besluit om rechts te gaan ipv links, zeg ik dan ook dat ik door de tijd heb gereisd, omdat mijn toekomst anders is? Dat kan, maar dat lijkt me erg omslachtig, want dan pretendeer ik rekening te houden met oneindig veel toekomsten.Waneer je meet haal je het deeltje dus uit zijn eigen initiaal stelsel,hierdoor veranderd zijn tijd en dus ook zijn positie ten opzichte van zijn golf.En ja.... Op dat moment haal je de toekomst naar het heden... Omdat als je niet had gemeten het deelje een andere toekomst had gehad.Het kent 2 opties,er kan echter altijd maar voor 1 gekozen worden
Dit is absoluut niet relevant of te vereenzelvigen met het onderwerp.Dit initiaal stelsel ligt net voor ons zoals een raket die 1 uur voor ons uit vliegt,waneer wij hem op 3 uur achterstand achtervolgen.Zijn tijd is niet gelijk aan die van ons en dus is zijn toekomst ten opzichte van ons nog variabel.(Dit tijdsverschil maakt het dus variabel.)
Je maakt het lastig voor jezelf door deze rare toekomst beinvloedende redenering van ik geloof ks, waar ik het toen ook al niet mee eens was. Je hebt drie componenten, het elektronen kanon, de twee spleten met wel of geen detector voor een spleet en een scherm erachter. Er zijn een aantal experimenten:Het feit dat Piet de informatie van het meetapparaat leest, ongeacht of het nu, straks, of vlak voor zijn dood is, is hetgeen de ineenstorting van de golf/trilling veroorzaakt op het moment dat hij naar het projectiescherm kijkt!
1) Je hebt GEEN detector voor de spleten, je weet dus niet of een elektron door de linker of door de rechter is gegaan. Je krijgt een interferentie patroon op het scherm. Dit is logisch, want het elektron is nog een informatie golffunctie en geen deeltje. JE kan het vergelijken met misdaadcijfers, als er een misdaadgolf langs jouw dorp/stad gaat, is de kans groter dat er bij je wordt ingebroken, maar er is zeker bijna een even grote kans dat het bij je buren gebeurt. Pas als je de volgende dag merkt dat je geen tv meer hebt, zijn ze bij jou geweest, en is dus de golffunctie ingestort. Eerst konden ze namelijk overal in jouw wijk zijn, maar nu weet je zeker dat ze bij jou zijn geweest. De golf is ingestort tot 1 punt, namelijk jouw huis. Zo werkt het ook met een elektron. Het kan overal zijn, totdat je het meet (je tv is weg) en dan weet je zeker waar het elektron was.
2) Je hebt WEL een detector voor je spleten. Je detecteerd een elektron vlak voor de rechter spleet. DOORDAT je hem hebt gemeten heb je de golffunctie doen instorten (je tv is weg bij de rechter spleet, de inbrekers waren kennelijk daar). Het elektron bestaat nu NIET meer uit een golffunctie maar is een klein puntdeeltje geworden en zal dus NIET meer interfereren (net zoals dat twee biljartballen elkaar niet kunne uitdoven of versterken, wat golven wel kunnen).
Dus ZONDER de detector heb je WEL interferentie want de elektronen zijn nog waarschijnlijkheidsGOLVEN, en MET de detector heb je GEEN interferentie, omdat de detector de golf heeft doen instorten tot een punt deeltje wat niet kan interfereren.
Dus als we weer naar die ontzettend nare Piet zin gaan kijken, die alles zo ingewikkeld heeft gemaakt:
Ik heb even de voor zijn dood of niet bijzin weggehaald om de essentie te zien. Ja DAT Piet meet is wat de golffunctie doet instorten. Dus wat piet doet heeft inderdaad invloed op de toekomst. Net zoals dat als ik links rij in plaats van rechts te rijden in een autoongeluk terecht kan komen of niet.Het feit dat Piet de informatie van het meetapparaat leest is hetgeen de ineenstorting van de golf/trilling veroorzaakt op het moment dat hij naar het projectiescherm kijkt!
Ik bel je vanuit Engeland, waar ik nu zit op, het is bij mij nu kwart voor drie, en bij jou kwart voor vier, bel ik nu naar de toekomst? Als ik nu in minder dan een uur naar jou vlieg met een raket, kan ik dan bij jou, mijn eigen telefoontje horen? Dit soort ingewikkelde vragen stellen die er niets mee te maken hebben is erg afleidend, waarom denk je dat dat relevant is?Jij vliegt in een raket op 1 uur voor mij uit met constante snelheid die gelijk is aan die van mij en het is op jou klok 12.00.
Ik vraag je om een mooie tekening te maken,jij zal met die tekening 1 uur bezig zijn.Om hoe laat heb jij je tekening af?
Dit snap ik echt niet. Als piet pas volgende week de informatie te zien krijgt heeft dat toch niets te maken of de elektronen langs een detector zijn gegaan of niet en of de golffunctie derhalve ingestort is of niet? Of de elektronen zijn langs de detector gegaan en dan heb je GEEN interferentie, of ze zijn er wel langs gegaan en dan heb je wel interferentie. Dat kan Piet doen of niet doen, Doet Piet het of Doet Piet het Niet, dat is de vraag, en dat dat toekomstvoorspellen is, is dan hetzelfde als mijn besluit om wel of niet over te steken of wel of niet mijn haren te kammen. Dat heeft zeker invloed op de toekomst.Stel dat Piet de informatie volgende week zaterdag om 12.00 uur te weten krijgt. Hij ziet een interferentiepatroon, dus hij komt de informatie nooit te weten. Piet weet in ieder geval nu al dat hij over een week die informatie niet te weten krijgt, en daarna ook niet. Dat valt bij mij onder toekomst voorspellen.
Puzzels