shimmy,
Ik schreef eerst dat we de vliegtuigen volgden tot boven de zee. Daaruit heb jij besloten dat ik dacht een vliegtuig effectief te kunnen zien van in Duitsland tot boven de Noordzee. Natuurlijk kan dat niet! Zo dom ben ik nu ook weer niet.
In mijn volgende post schrijf ik dat ik soms een kwartier kan blijven kijken naar de lijnen (ik weet nu dat ik contrails moet zeggen), en dat dat dan moet neerkomen op 200 km. Daarop antwoordt je opnieuw dat ik spreek over het vliegtuig zelf, en dat ik dan wellicht betere ogen heb dan jij.
Dan schrijf je dat het gros van de vliegtuigen die hier over komen, mijn vooropgestelde snelheid van 800 tot 1.000 km domweg niet halen. Waarop ik om half één 's nachts even op mijn computer kijk, en zie dat er op dat moment een vlieger passeert op meer dan 10 km hoogte tegen een snelheid van 841 km/u.
Een daarop besluit jij dat ik in het midden van de nacht deze vlieger effectief heb gezien en een kwartier heb kunnen volgen? Nee hoor, 'k heb hem niet gezien, 't was donker buiten.
Beste groeten!
Puzzels