Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Hemel en hel die vind je hier op aarde.Laat God er buiten en maak zelf je hemel.Het ligt aan ons wat het wordt.God heeft nog nooit het land omgeploegd of een brug gebouwd.Voor onze wegen,kanalen en spoorwegen hebben wij geen ontwikkelingshulp gekregen.Dat hebben wij allemaal zelf gedaan, met schop en houweel,pas veel later met machines.
Anonymous

snap niej dat ze altijd hier komen

sommigen komen hier heen om te profiteren van ons land

de regering had gezegd dat ze hierheen komen vanwege

de ''oorlog''

maar sommigen hebben zo'n grote bek tegen nederlanders

endat snap ik niej en ze moeten ook de nederlandse taal leren

want hier zijn een hele boel mensen die WIJ nl niej mogen

maar die hier geboren zijn mogen hier wel blijven vind ik maar ze moeten

hun wel aanpassen aan ons cultuur

:?: :shock: ;) :oops:
OneStepForward

Ja, profiteren.

Gelukkig doen wij dat niet.

Hoe komt het dat ons land zo rijk geworden is in de geschiedenis?

Kuch...koloniale tijd, VOC, cultuurstelsel...kuch...kuch... 8)

Dat gezeur over aanpassen... Ja dat moeten ze natuurlijk ook. Maar het grootste deel doet dat ook netjes. Maar dat is niet echt intressant om op het nieuws te zetten.
Cassanne

.....?? schreef:endat snap ik niej en ze moeten ook de nederlandse taal leren

want hier zijn een hele boel mensen die WIJ nl  niej mogen

:shock:   :?:   :?:   ;)
Ha Ha Ha. Lees je eigen berichtje nog eens een keer goed... Ja, schaam je inderdaad maar... :oops:
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Anonymous

hallo allemaal,

ik ben een meisje van vijftien jaar en ik lees sommige antwoorden met verbijstering. ik neem aan dat jullie allemaal volwassen mensen zijn. en dan toch zulke infantiele redeneringen kunnen maken!? melkert en rösemuller schuld aan dood pim? poeh ik geloof dat er wat tussenstapjes worden vergeten. ten eerste dat er onderscheid wordt gemaakt tussen autochtone crimineel en allochtone crimineel. waar slaat dat op? crimineel is crimineel. en die moeten worden berecht. zonder twijfel. maar waarom zou je het probleem verhuizen? zodra het te moeilijk wordt huppaké ga maar terug? zo werkt dat niet. deze mensen zijn toegelaten in Nederland. de fout om te kiezen voor het criminele pad ligt geheel bij deze persoon zelf, maar om er als land voor te kiezen dit probleem niet op te lossen vind ik ronduit zwak! je laat iemand toe in Nederland en oh het bevalt je niet, het wordt te moeilijk? dan gelijk maar niet oplossen? onzin! door iemand in Nederland toetelaten, door te zeggen van ja jij mag je bestaan hier opbouwen, heb je nu ook de verantwoordelijkheid de problemen op te lossen mochten het niet zo lopen als je liever had gezien.

en dan nog zo iets, autochtone criminelen? wat doe je daarmee? omdat die de mazzel hebben dat opa en oma van oudsher hier al stampot eten mogen zij hier wel in de gevangenis? beetje flauw...

live is no sunshine
Bart

bloem schreef:hallo allemaal,

ik ben een meisje van vijftien jaar en ik lees sommige antwoorden met verbijstering. ik neem aan dat jullie allemaal volwassen mensen zijn.

De leeftijdsverdeling op dit forum kun je hier zien.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Veertje

Bloem, ik begrijp wat je wil zeggen, maar om iedereen hier maar meteen infantiel te noemen? Neej, daar maak je geen vrienden mee, en het feit dat je 15 bent is ook geen excuus om je zo uit te mogen drukken!

Bovendien, aan je reactie te zien, ben je niet verder gekomen dan het lezen van pagina 1 van deze topic. Ik vind bijvoorbeeld de discussie tussen 'n Turk en Boaz heel interessant en ook de kern van de zaak raken, namelijk dat veel vooroordelen op misverstanden en angst gebaseerd zijn. En dat gaat twee kanten op!

Ik ben het met je eens dat als je eenmaal mensen hebt toegelaten in dit land, dat je vervolgens een verantwoordelijkheid hebt voor die mensen. En als sommigen misdaden begaan, ja, dan moet je dat in beginsel hier bestraffen en oplossen. Misschien moet je een strengere screening toepassen voordat je mensen toelaat, maar waar trek je dan de grens? Bovendien is het ook niet altijd makkelijk om achter het verleden van mensen te komen, vooral als ze uit een land komen, waar chaos heerst. En bovendien, wat doe je met bijvoorbeeld de Belg die in Nederland wil komen wonen, omdat hij hier een leukere baan vindt. Moet je die ook tot op het bot screenen? Eigenlijk wel, maar hoe strookt dat met eventuele Europese afspraken, denk aan privacy e.d.?

Een legale inwoner van Nederland die zich niet aan de wet houdt moet hier gestraft worden en er moet gekeken worden of er sprake is van een "ring" van misdadigers m.a.w. de mensen waarmee de misdadiger in nauw contact stond moeten in de gaten gehouden worden. Of het hier nu gaat om drugsbaronnen, fundamentalisten of neo-nazi's kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Ze houden zich allemaal niet aan de wet. Punt uit.

Misschien moeten we een kunstmatige planeet maken en elke zware misdadiger daarheen verbannen. Dan heeft niemand er meer last van.

:wink:
Mrtn

Ik wil niemand aan te vallen maar graag vertellen hoe ik hierover denk. Boaz: ik gebruik je als voorbeeld, maar heb zeker niet de intentie je de grond in te boren.
Geloof is gevaarlijk
Boaz: ik denk je het nu hebt over jouw overtuiging. Toen ik dat las, bekroop mij een gevoel van niet luisteren, danwel luisteren met een judgement in het achterhoofd. 'n Turk spreekt over respect voor iedereen en hoe mensen de noemer van zijn geloof misbruiken om ongelijkheid tussen man en vrouw aan te brengen en voor het gebruik van geweld.

Gelukkig was "'n Turk" zo vriendelijk enkele van zijn punten te verduidelijken. (ik noem "!!..Respect or the war will continue..!!" als voorbeeld)

Ik denk dat velen van ons de neiging hebben om te luisteren/lezen met een oordeel in ons achterhoofd. Met "velen van ons" bedoel ik niet specifiek mensen van het forum hier, maar in mijn omgeving ken ik hier voorbeelden van.

Probeer te zien dat geloven in een god (of in wie of wat dan ook) niet hoeft te betekenen dat daar bijvoorbeeld geweld bij hoort. Met een vliegtuig een gebouw in vliegen heeft niets met de Islam te maken is wat hier gezegd wordt.

Een vriend van mij komt uit Iran en was daar boekhouder. Omdat hij het -openlijk- oneens was met de leiding van het land, moest hij vluchten. Hier in NL is hij schilder geworden en heeft zichzelf de taal eigen gemaakt. Hij is lid geworden van een volleybalclub om aanspraak te hebben/in de taal te verkeren. Ik heb niets dan respect voor die man en hoe hij is omgegaan met zijn integratie hier in NL. Hij zal niet de enige zijn en vergeet niet dat die mensen er ook zijn. Van hem hoor je niets op het nieuws, van de rotte appels wel.

/betoog, dank voor het luisteren.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-
Anonymous

.....?? schreef:snap niej dat ze altijd hier komen

sommigen komen hier heen om te profiteren van ons land

de regering had gezegd dat ze hierheen komen vanwege

de ''oorlog''

maar sommigen hebben zo'n grote bek tegen nederlanders

endat snap ik niej en ze moeten ook de nederlandse taal leren

want hier zijn een hele boel mensen die WIJ nl  niej mogen

:oops:   ;)   ;)   ;)
Wat ik mij afvraag, heb jij wel enig benul van wat je zegt. Integratie moet van bijde kanten komen, als wij de allochtonen niet accepteren is het begrijpelijk dat zij hier ook lakoniek mee omgaan. Daarbij is het zo dat wij in de eerste instantie veel van deze mensen naar Nederland hadden gehaald voor werk en wij het doodnormaal vonden dat vrouw en kinderen meekwamen! En deze mensen maken dan misschien wel gebruik van de voorzieningen, maar daar kun je nou niet bepaald riant van leven zal ik maar zeggen he. Ik ben geen nederlander en toch weet ik dit, miss zou jij je wat meer in de geschiedenis moeten verdiepen. Dan kom je erachter dat nederlanders geen lieverdjes zijn geweest, zoals jij je dat blijkbaar voorsteld!

Trouwens, hoe zou jij je voelen als je naar een ander land zou gaan en ze tegen jou zouden zeggen, je mag wel blijven maar je moet wel je eigen cultuur en geloof afstaan. Hebben nederlanders trouwens wel een vast geloof/cultuur? Ik betwijfel t eigenlijk :shock:

Ik weet dat dit geheel buiten t onderwerp staat, maar ik wilde t toch even kwijt want ik vind dit echt zeer triest en er is duidelijk niet over negedacht!
Bean

Ik heb helaas niet te moeite genomen om alle vijf bladzijde te lezen, dus ik kan niet echt ingaan op jullie uitlatingen. Ik wil wel even dit vertellen, dit heeft niet echt met het onderwerp te maken maar geeft wel aan dat huidskleur een scheidingsfactor is: In het boek "Voor de mast" van K.Norel heeft Jan (de hoofdpersoon) een vriend aan boord (van zijn schip) deze vriend is een neger. Het boek speelt zich af in de jaren zestig dus in de zuidelijkestaten van amerika is er nog steeds een scheidingslijn. Jan veracht deze en is gewoon vriend van Lucas (de neger). Toch betrapt hij zichzelf erop dat hij daar trots op is.

Aan dit voorbeeld kun je zien dat men toch onderscheid maakt en niet alleen in de negatieve maar ook in de positieve zin. Want als Lucas een blanke was geweest was hij er niet trots op geweest.

Ik hoop dat jullie het snappen.

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Mrtn

Wat een erg goede les is over discriminatie en hoe ermee om te gaan is het 'verslag van een workshop': "Blue Eyed". Het klinkt zo misschien suf, maar het is zeker de moeite waard.

Blue Eyed

86 minutes, 1995

Producers: Claus Strigel, Bertram Verhaag, Director: Bertram Verhaag

http://www.horizonmag.com/4/jane-elliott.asp

http://www.newsreel.org/films/blueeyed.htm

Wat ze heeft gedaan met haar kinderen (klasje, ze was docente) gaat mij te ver, maar de intentie en strekking van het verhaal zijn goed. Die uit zich in haar workshops: zeker de moeite waard.

-Calvin-
Anonymous

hey veertje,

nog even over dat infantiel; ik heb het over infantiele redeneringen en niet over infantiele personen. mijn leeftijd? excuus? ik mag mij uitdrukken zoals ik wil zolang ik mensen niet beledig, het was mijn mening over redeneringen en iedereen is hier andermans redenering aan het weerleggen, vrij logisch op zo een site. so lost you there. maar goed. de screening waar je het over had, doelde je daarmee op mijn stukje? want eerlijk gezegt heb ik het daar niet over. dat vind ik eigenlijk een hele andere discussie, tuurlijk verweven en met elkaar te maken maar een andere stelling. maar eigenlijk kwam ik op deze site kijken omdat we in de klas een discussie hadden over de kwestie criminele allochtonen terug naar het land van herkomst. ik moest de stelling verdedigen. wat vrij ingewikkeld ligt als je bedenkt dat ik tegen ben. maar goed ik ga geen uitdaging uit de weg en om me er in te verdiepen ben ik op het internet gaan surfen. en ik zie voornamelijk als men over deze kwestie praat, dat het vaak gericht is tegen bijvoorbeeld moslims, hoewel volgens sommige mensen een turk automatisch een moslim is, wat een nogal vrij vage redenering is. maar inderdaad een belg wat doe je daarmee? precies hetzelfde, maar ik denk dat mensen daar milder over zijn, allé dat manneke doet nog geen frietje kwaad. die planeet waar je het over had zou idd best handig zijn hoewel het natuurlijk een utopie is :wink: maar met australië is het ook weer goed gekomen :wink: (niet zozeer met de aboriginals maar dat terzijde) ik blijf mij verbazen over de gedachtesprongen van mensen die voor toch soms nogal discriminerend over kunnen komen, en oke het kan je mening zijn, maar kwets andere niet en sta open voor andermans ideeën. inderdaad de angst zit er diep in. blijkbaar denken mensen met die gedachtes dat er overal een alqaida netwerk verstopt zit. maar er zijn ook zat vrij radicale christengroeperingen. en denk dan ook nog is aan de paus die toch ontzettend veel invloed heeft. en jehova's probeer zo een voet is tussen je deur te weg te krijgen. maar atheïsten ook, (ben er zelf 1) maar veel zeggen ook van god bestaat niet, en zodra er wordt geroepen allah is groot en bla bla dan is dat weer irritant.n eigenlijk irriteer ik me gewoon aan alle mensen die niet gewoon met andere mensen in verdraagzaamheid kunnen leven! vandaar mijn frustraties hier.

heb je respectbandjes! goh het ziet wel opeens helemaal oranje in nl maar de tolerantie jegens andere vind ik nog ver te zoeken. ik dacht dat ik in een multiculturele samenleving leefde, maar helaas de werkelijkheid is niet zo. dit is geen SAMENleving, er zijn zoveel mensen in onverdraagzaamheid jegens andere opvattingen dat dat gewoon voor andere mensen stoort omzelf te leven. ik heb het niet over heel nederland. maar over de mensen die zich niet kunnen aanpassen. en dan heb ik het niet over allochtonen maar over de mensen die zich niet kunnen aanpassen bij het idee dat ze met meerdere mensen samenleven en de wereld niet om hen draait (dank u copernicus) ik ben het gewoon zat! bedoel even een klein voorbeeldje, 15 mensen, 1 iemand maakt kwetsende opmerkingen over de andere 14. die 14 mensen kunnen misschien prima samenleven maar die ene verziekt de sfeer wel.

waarom moeten we elkaar altijd pijn doen? waarom willen er zoveel mensen elkaar niet begrijpen? waarom zijn sommige mensen blind voor hun eigen tekorten en zien dat juist zoveel bij anderen? waarom zijn er altijd mensen die het voor andere verpesten? waarom kunnen we niet samenleven?
Anonymous

Ozzie:
Ligt het aan mij of moeten we iets gaan doen aan onze allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten die hun alleen maar willen helpen (zulke leraren op allochtone scholen zijn er al weinig) ? Jullie mogen me een racsist vinden, maar ik vind dit gewoon veel te ver gaan en ik vind dan ook dat zulke mensen uit onze samenleving moeten. Ik zeg dus niet ALLE BUITENLANDERS MAAR DIE MENSEN DIE TOT DEZE DINGEN IN STAAT ZIJN. Er moet echt een oplossing komen, want deze mensen weten nog steeds niet dat ze als ze hier geaccepteerd willen worden dat ze daar ook iets voor moeten doen. Ze kunnen er niks aan doen dat ze als buitenlander zijn geboren maar als je hier onder de mensen wilt leven moet je er dus ook gewoon deel van uitmaken. In mijn optiek is het niet toevallig dat de enige 2 neergeschoten leraren in dit land 'vermoord' zijn door allochtone jongeren.
Het lijkt mij dat niet slechts de allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten te ver gaan, maar dat iedereen die zoiets uithaalt te ver gaat.

Het zou erg handig zijn om alle mensen die tot zoiets in staat zijn aan te pakken, maar men kan natuurlijk niet met terugwerkende kracht mensen gaan aanpakken.

Toeval? Heeft iemand hier statistieken over?
Mrtn

Bloem, ik snap wat je zegt.

Afzetten/verzetten tegen iets creeert een, in dit geval ongewilde, afstand. Als je jezelf op afstand zet, ben je minder toegankelijk voor je omgeving en als ik je stukje zo lees denk ik niet dat dat je bedoeling is.

Probeer te accepteren. Dat geldt voor ons allemaal.

The difference between a flower and a weed is judgement.

(Barry Neil Kaufman)

-Calvin-
woodstock

bloem schreef:waarom moeten we elkaar altijd pijn doen?

waarom willen er zoveel mensen elkaar niet begrijpen?

waarom zijn sommige mensen blind voor hun eigen tekorten

en zien dat juist zoveel bij anderen?

waarom zijn er altijd mensen die het voor andere verpesten?

waarom kunnen we niet samenleven?

Ik denk dat een groot gedeelte van deze vragen voortkomen uit het

competatieve in onze samenleving, iedereen wil beter zijn dan de ander,

slimmer, rijker, geraffineerder, sluwer, moediger, stoerder.

Het gooien van betontegels van viaducten maakt toch indruk op je

vrienden? Het doordrukken van de betuwelijn maakt toch "de minister",

zo heeft alles volgens mij zijn weerslag op dit gegeven.

Zolang dat niet ingezien word, wordt het nog veel gekker.

Big Brother is nu al weer saai, op naar de volgende hit!!

Die mensen die niet mee willen/kunnen voelen zich gefrustreert,

aan de kant gezet. Eindigen of in een inrichting, in een crimineel circuit

of sluiten zich van de samenleving af.

Het beste is geen moraal te hebben, en vooral geen geweten.

Gelukkig planten "zwak-socialen" zich sneller voort dan mensen met

enig verantwoordelijkheids besef, dus uiteindelijk komt het allemaal wel

weer goed.
Het leuke van rondzwerven is dat je nooit buiten spel kan staan.

(Charles m. Schulz, Snoopy's wijze waarheden. 1984)

Terug naar “Politicologie en Economie”