Puzzel Puzzels
ypsilon
Artikelen: 0

Re: [ontspanning] forum-cluedo

Ja, ik was niet helemaal duidelijk maar... laten we het er inderdaad maar bij houden dat iedereen het sowieso zelf doet :D Ik zal me alleen met de weerleggingen moeien als er te veel tijd over zou gaan.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

ypsilon

Ik ga zo de "kaarten" verdelen. Aangezien ik te lui ben om alles op een blad te schrijven, de kaartjes uit te knippen, ze in een hoge hoed te gooien (ik heb geen hoge hoed) en een onschuldige hand te vinden om ze eruit te nemen, heb ik ze gerandomiseerd met Excell :D

Edit: You all got mail, als alles goed gegaan is.

Eén kaart is dubbel in het spel! Dat was nodig om iedereen met een gelijk aantal aanwijzingen te laten beginnen.

Wat de weerleggingen betreft, lijkt mij het eenvoudigste systeem dat ik hier gewoon het bericht plaats met wie een bepaalde verdenking weerlegt, en dat die persoon dan zelf het pb'tje stuurt. Dat voorkomt dat er eerst een heel rondje berichten geplaatst moet worden waarbij iedereen vertelt dat hij/zij geen aanwijzingen heeft om de verdenking te weerleggen.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Klintersaas
Social:

Ik neem aan dat Raga mag beginnen. Klopt?
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
ypsilon

Klopt. Raga mag als eerste kiezen waar hij heen gaat en een verdenking uitspreken.
Raga
Lorentziaan

ok hier komt ie :D

Ik ga een verdenking uitspreken.

ik ga naar de 5e dimensie en verdenk ToonB ervan daar de moord te hebben gepleegd met een pen (scherper dan het zwaard)
Raga
ypsilon

Elke weerlegt de verdenking (stuur Raga een pb'tje graag).

ToonB is aan de beurt.
ToonB

Ik ga ook een verdenking uitspreken.

Ik stap van de trein in het lab van de gekke wetenschapper(eerste ronde mochten we overal naar toe toch ?).

Ik verdenk mezelf ervan om de moord gepleegd te hebben hier, met een cricketbat (beetje paranoia aan het worden :D )
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I
Elke

Heb de verdenking van Raga weerlegd met een pb'tje.
Destiny is but a word created by man to accept reality
ypsilon

ToonB schreef:Ik stap van de trein in het lab van de gekke wetenschapper(eerste ronde mochten we overal naar toe toch ?).

Ik verdenk mezelf ervan om de moord gepleegd te hebben hier, met een cricketbat (beetje paranoia aan het worden :D )
In de eerste ronde mag je inderdaad overal naartoe.

De internationale pers stroomt toe aan de deuren van het lab om te berichten over de bizarre wending die deze zaak genomen heeft. Detective ToonB verdenkt zichzelf ervan tijdens een dissociatieve episode de moord gepleegd te hebben. Niemand kan de verdenking weerleggen!

Wil je een beschuldiging uitspreken? Onthoud dat je maar één kans krijgt.
Heb de verdenking van Raga weerlegd met een pb'tje.
Afbeelding
ToonB

Hmm. Na een beraadslaging met mijn team van wetenschappers heb ik besloten over onvoldoende forensisch materiaal te beschikken om een uitspraak tot een goed einde te brengen.

Tijdens mijn verdere beraadslagingen en overwegingen van criminologische aard wil ik graag de anderen een kans geven om hun meningen te delen.

maw: Nee, ik wil nog geen beschuldiging doen :D

Had ff zin om in de sfeer te geraken
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I
ypsilon

Het antwoord van ToonB zorgt ervoor dat de internationale pers afdruipt om de nieuwe harige rat hond van Paris Hilton te gaan interviewen. Intussen gaat de enige vrouwelijke detective van het gezelschap recht op haar doel af...
Had ff zin om in de sfeer te geraken
Vind ik een goed plan :D

To wrap it up: Elke is aan de beurt.
Elke

En vrouwen hebben natuurlijk intuïtie, dus dat zal ik maar gebruiken dan :D .

Mijn intuïtie wijst mij bij deze eerste verdenking in de richting van Tommeke 14, die voor de moord de kandelaar heeft gebruikt uit de kroeg.

Samengevat: Tommeke 14 met de Kandelaar in De Kroeg.
Destiny is but a word created by man to accept reality
ypsilon

DiverAlpha heeft geen medelijden en weerlegt de vrouwelijke intuïtie (pb'tje).

Forensisch entymoloog Klintersaas heeft de zaak nader bekeken en trekt naar...
StrangeQuark

(strangequark wil graag de volgende ronde meedoen!)
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Klintersaas
Social:

Forensisch entymoloog Klintersaas heeft de zaak nader bekeken en trekt naar...
... de WSF-bijeenkomst (aangezien de meeste WSF-gebruikers elkaar daar in levenden lijve ontmoeten), alwaar hij enkele maden verzamelt voor verder onderzoek. Blijkt dat deze maden tot een zeer zeldzame vliegensoort behoren die totnogtoe enkel in Limburg, meerbepaald in Genk zijn waargenomen. M.b.v. een contact bij het gerecht ontdekt hij dat niemand minder dan ToonB in Genk woont. Dus toch! Aangezien gebleken is dat ToonB over een lab beschikt, acht hij het zelfgemaakte virus de meest plausibele mogelijkheid.

Samengevat: WSF-bijeenkomst - ToonB - zelfgemaakt virus

PS: Is "entymoloog" een bewuste verschrijving van "entomoloog" (om het bijvoorbeeld op "etymoloog", een van mijn andere stokpaardjes, te laten lijken)?

PPS:
de nieuwe harige rat hond van Paris Hilton
Ik kwam haast niet meer bij.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!