Puzzel Puzzels
DiverAlpha
Artikelen: 0

Re: [ontspanning] forum-cluedo

Doet Klintersaas ook niet meer mee??? Hij is zo laat met zijn verdenking...

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 25 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Klintersaas
Social:

PiliF heeft de verdenking weerlegd.

Klintersaas neemt niet zo graag het openbaar vervoer als hij met een onderzoek bezig is. Al dat lawaai leidt hem alleen maar af. Daarom gaat hij vanuit het lab naar het aangrenzende CERN, aangezien twee verdachten zich daar momenteel bevinden (en iedereen kent het cliché over moordenaars en plaatsen delict). Uit zeer geheime informatie blijkt dat DiverAlpha, die zich tot nu toe op de achtegrond heeft weten te houden, een oude bekende is van het slachtoffer (en niet in de positieve zin, maar meer mag ik nog niet verhullen). DiverAlpha is bovendien een echte Star Warsfan en heeft thuis een hele collectie lichtzwaarden staan. Drie keer raden waarmee de moord gepleegd werd...

Verdenking: DiverAlpha - lichtzwaard - CERN HQ

EDIT: DiverAlpha was me voor toen ik mijn verdenking schreef. Wees gerust, ik ben er nog bij en ik ben je op het spoor.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

DiverAlpha

Jaja, nu gaat ie helemaal mooi worden...

Doe ik 1 keer een uitspraak, ben ik meteen de hoofdverdachte...

Maar bespaar je de moeite Klintersaas, ik heb een waterdicht alibi. Ik was namelijk niet op die plaats tijdens de moord. Ik heb mijn connecties die dat kunnen bevestigen.

groet Diver
ypsilon

Die connecties blijven echter stil. Je mag de verdenking zelf weerleggen :D

Ondertussen springt piliF van de trein/tram/bus...
DiverAlpha

Volgens mij zit piliF bij mij in Zwitserland omdat ik hem daar verdacht had toch?

Of heb ik het nu fout?

Groet Diver

Enne, zie je nou wel dat ik het niet was :D
ypsilon

Je hebt gelijk. piliF springt dus helemaal niet van de bus/trein/tram maar blijft in het CERN HQ, of gaat naar Atlantis of het lab van de gekke wetenschapper.
piliF

In een vlaag van weinig tijd en nog minder inspiratie verdenk ik zonder

verhaal Tommeke14 van de moord; in Atlantis met een pen.
ypsilon

En die mag Raga dan weerleggen.
DiverAlpha

Ik neem aan dat ik dan aan de beurt kom.

Ik vind het ook wel verdacht dat Raga nog weinig van zich heeft laten horen... Met zijn beruchte schreeuwen zou het een makkie zijn voor hem :D Het enige is de plaats delict. Daarvoor reis ik toch weer terug naar Atlantis.

Groetjes Diver

Raga - Schreeuwen - Atlantis
ypsilon

Klintersaas weerlegt de verdenking.

Tommeke14, doe je ding :D
Tommeke14

Elke's onderzoek boeit me, en daarom wens ik verder door te gaan waar zij stopte:

Ik wil ToonB aan verder onderzoek onderwerpen, en heb er vertrouwen in dat dit inderdaad was met een kettingzaag zoals Elke's onderzoek doet vermoeden.

Ik heb echter aanwijzingen dat Revelation op diepzee onderzoek was in Atlantis toen hij vermoord werd.

Dus: ToonB,kettingzaag,Atlantis
ypsilon

Niemand weerlegt de verdenking... *onheilspellende muziek* Wil je een beschuldiging uitspreken?
DiverAlpha

hmmm, word wel gezellig druk hier in de verloren stad... we zitten hier nu met 4 detectives, een dader en een gamemaster, als dat geeb goede resultaten bied :D

groet Diver
Tommeke14

Niemand weerlegt de verdenking... *onheilspellende muziek* Wil je een beschuldiging uitspreken?
ja, mijn dossier bevat genoeg paginas om een klacht in te dienen tegen ToonB

Ik heb tevens bewijzen dat dit met de kettingzaag gebeurde, en dat het lijk van Revelation vanuit Atlantis vervoerd is.

Dus ja, ik beschuldig hem :D

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

ypsilon

Artikel verschenen onder de onnoemelijk flauwe titel: "Revelatie in de zaak-Revelation":

De heer T.B., die sinds het begin van de onderzoekingen door de speurders van WSF - en in het bijzonder sinds hij zichzelf verdacht van de moord op de genaamde Revelation - tot de hoofdverdachten gerekend werd, is vandaag in staat van beschuldiging gesteld. In een samenwerking van de Nederlandse en Belgische justitiële instanties (een ware krachttoer, alsof er van gerechterlijke achterstand, schending van de scheiding der machten en algemene crisis geen sprake is) werd meteen een speciale rechtbank opgezet. In geen tijd werd ook een jury samengesteld.

De heer B., die stinkend rijk is geworden door de verkoop van zijn bestseller
"Hoe ik mezelf verdacht van de moord op de genaamde Revelation", had echter net zo snel een leger advocaten op de been. Zoals te verwachten viel, trokken zij het bestaan van Atlantis in twijfel. Het werd muisstil in rechtzaak toen meester X zijn briljante pleidooi besloot met de woorden: "Geachte leden van de jury, laat u zich niet misleiden... Niet alleen het bestaan van Atlantis moet naar het rijk der fabelen verwezen worden, ook kettingzagen zijn een urban legend, in stand gehouden door Hollywoordfilms sinds 1974 en videospellen allerhande. Het is een schande dat mijn cliënt het slachtoffer zou worden van dergelijk bijgeloof. Kijk naar hem. Ziet hij er volgens u uit als een moordende maniak?" T.B. schoof ongemakkelijk heen en weer in het beklaagdenbankje.

Het verslag van Tommeke14, dat eerstdaags eveneens in deze krant zal verschijnen, was bijzonder verhelderend. Op dit ogenblik is het wachten op het verdict van de jury.

Het besluit:

Verborgen inhoud
Afbeelding

SCHULDIG!

Gefeliciteerd Tommeke14!

Aan jou dan ook de eer om het volgende spel te starten (met eventueel nieuwe locaties en nieuwe wapens). In de openingspost staat een lijstje met de gebruikers die al een plaatsje gereserveerd hebben. Als je nog vragen zou hebben, stel ze maar.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!