Puzzel Puzzels
DiverAlpha
Artikelen: 0

Re: [ontspanning] forum-cluedo

Tommeke mag ik dan de 2e zijn die jou feliciteert met je overwinning.

Ik wil nu eigenlijk wel weten wat jou theorie was om de kettingzaag te verdenken en waarom atlantis?

Groetjes Diver

ads

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Nuvance SD Kaart Lezer - 3 in 1 - Micro SD Kaart - USB naar USB C - 8-Pin - Geschikt voor alle Telefoons, Tablets & Laptops

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Tommeke14

DiverAlpha schreef:Tommeke mag ik dan de 2e zijn die jou feliciteert met je overwinning.

Ik wil nu eigenlijk wel weten wat jou theorie was om de kettingzaag te verdenken en waarom atlantis?

Groetjes Diver
bedankt :D

Wel...

Die had ik niet, dat was echt puur geluk :P

Ik wist dat het ToonB was, maar ik vond dat ik wel iets kon doen met Elke's verdenkingen, dus dacht ik maar ook kettingzaag te zeggen, en ik was toch in Atlantis :D

Maar als ik erop terugdenk heb ik dat onbewust niet zonder reden gedaan:

De beurt voor mij had Elke ToonB,de kettingzaag, kroeg verdacht.

Ik wist echter uit mijn verdenking dat Elke zelf de kroeg had.

Daardoor kon ik eventueel vermoeden dat Elke Toonb en de kettingzaag in gedachten had.

Wat Atlantis betreft: Als pilif me niet naar atlantis had gehaald, had ik er nog zeker 5 beurten achter gezocht :P

Ik moet direct ook erbij zeggen dat Elke heel dicht bij winnen zat, vermits zij wss wist van de kettingzaag en ToonB, maar de dubbele kaart in het spel heeft haar beetje de das omgedaan.

Zowel zij als ik hadden "De kroeg" , en ik heb gemerkt dat die dubbele kaart echt wel nadelig is :P

Maar ik zal meteen ook vertellen hoe ik na 2 beurten eigenlijk al wist dat het ToonB was:

ToonB beschuldigde zichzelf en niemand kon een kaart voorleggen, er zijn dus 2 mogelijkheden: of hij, of niemand heeft de kaart "ToonB".

Raga had echter de beurt ervoor ToonB verdacht, en die verdenking werd weerlegd door Elke.

Dat betekent dat ToonB geen van de kaarten had die door Raga verdacht werden.

Dus dat sluit de optie uit dat ToonB de kaart zelf had, en daarom MOEST hij wel de dader zijn.

Wat betreft het volgende spel zal ik toch nog ff moeten nadenken, ik zit namelijk net in de blok. dus wordt het moeilijk om een spel te beginnen .

(ik zal wachten tot na de feestdagen, nu is het niet echt leuk om een spel te beginnen)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

DiverAlpha

Wat is de blok?

Ik wist ook zeker dat ToonB het geweest moest zijn wegens jou redenatie en dat de kroeg dubbel was.

Maar achteraf gezien was mijn eerste verdenking ook geen hele verkeerde geweest alleen had ik ipv Elke ToonB moeten verdenken...

groetjes Diver

ps. Ypsilon, is het misschien handig dat jij (verborgen) een lijstje kan plaatsen met welke kaarten iedereen had?
Elke

Tommeke 14, gefeliciteerd met je overwinning.

En inderdaad, de dubbele kaart heeft me enigszins de das omgedaan, niet dat ik er anders al was geweest, maar in ieder geval dichterbij.

ToonB wist ik op de manier zoals anderen hier ook geredeneerd hadden. Omdat ik de kroeg had en daar toch in de buurt was wilde ik een gokje wagen voor he moordwapen, wat achteraf een goede bleek te zijn, maar omdat de kroeg de dubbele kaart was kwam ik nog niks te weten over het moordwapen helaas.

De locatie wist ik overigens nog niet, dus ik was er nog niet geweest anders.

Ben net als Diver ook wel benieuwd naar wie welke kaarten had.
Destiny is but a word created by man to accept reality
Tommeke14

Wat is de blok?

"vakantie" voor de examens :D
ypsilon

Tommeke14 schreef:Wat betreft het volgende spel zal ik toch nog ff moeten nadenken, ik zit namelijk net in de blok. dus wordt het moeilijk om een spel te beginnen .

(ik zal wachten tot na de feestdagen, nu is het niet echt leuk om een spel te beginnen)
Het volgende spel doen we waarschijnlijk beter na de examens, inderdaad.
ps. Ypsilon, is het misschien handig dat jij (verborgen) een lijstje kan plaatsen met welke kaarten iedereen had?
Ik zal het overzichtje even uploaden.

[attachment=2945:Cluedo_v...plossing.txt]
Bijlagen
Cluedo_verdeling_en_oplossing
(813 Bytes) 125 keer gedownload
Klintersaas
Social:

Ook ik wil Tommeke14 feliciteren met zijn uitstekende deducties. Het heeft nu weinig zin dat ik de laatste verdenking van DiverAlpha weerleg.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
ToonB

Hoewel een snelle en zwaar bewaakte tocht naar de gevangenis voor lange duur me voor de deur staat, wil ik je feliciteren.

Ik heb in het begin inderdaad wat geluk gehad dat ik mezelf koos (een mens moet ergens beginnen hé, wat geluk gehad dat ik goed koos), en omdat ik beide andere kaarten had, wist ik dus dat ikzelf de dader was).

Verder twijfelde ik nog tussen 2 moordwapens en een 3-tal locaties, vooral aangezien ik 3 'personenkaarten' had, en ik al wist wie de persoon was liep ik even vast.

Maar goed. Ik wil me graag inschrijven voor Cluedo v2.0 als dat nog kan, en hopelijk kan ik dan wat actiever weerwerk bieden :D
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I
Elke

Als er nog een plekje vrij is in het nieuwe Cluedo-spel zou ik ook wel weer mee willen doen, zo niet, dan wacht ik tot de volgende versie :D .
Destiny is but a word created by man to accept reality
Tommeke14

tuurlijk is er nog plaats,

er hebben 7 mensen gereserveerd nu, en er zijn 10 plaatsen

het probleem is dat ik de openingspost enzo niet kan aanpassen :D
ypsilon

Zal ik dan zo even doen, voor het overzicht. Maar ik zou zeggen, als er nog meer mensen zouden opdagen, om degenen die nog niet meegespeeld hebben eerst mee te laten doen. Maar het zou moeten lukken dat er plotseling massale opkomst zou zijn :D
Klintersaas
Social:

Ik stel voor om dit nieuwe spel in een andere topic te houden, dat lijkt me overzichtelijker.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
ypsilon

Da's inderdaad de bedoeling. Maar Tommeke14 zal het volgende spel pas opzetten na de examens.
Tommeke14

ja

Maar ik zit dan verder nog altijd met enkele praktische problemen daaromtrend

Ik kan nooit mijn beginpost editen, tenzij ik plots moderatorkrachten zou krijgen :D

Ik vraag me af of tegen dan iedereen die al gereserveerd heeft nog wel wil meedoen, want er zit toch wel een tamelijk grote tijd tussen.

en verder hoop ik stiekem dat ik de verantwoordelijkheid wel zou aankunnen van zon spel te leiden, ik kom wel elke dag online, maar toch :D

Maar ik zal men best doen daaromtrend ^^

ads

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

ypsilon

De beginpost van je nieuwe topic moet normaalgezien niet veel aangepast worden. W.b. deelnemers: je hoort waarschijnlijk snel genoeg wie nog zin heeft als je het nieuwe topic start. Geen paniek :D

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!