Moderator: Rhiannon
Ehm, Hamas is daar toch gewoon democratisch gekozen? En is daar nu toch aan de macht? En voor zover ik weet erkent de Westerse wereld Hamas ook wel als bestuurder van de Palestijnse gebieden, maar doet ze er geen zaken mee, vanwege de door mij vernoemde reden.Hoe verklaar je dan dat Hamas op de stembiljetten stond? Als ze Hamas niet willen, dan 1) heb je geen democratische verkiezingen 2) moet Hamas niet op de kieslijst staan.
Dat van die 'ze', het was mijn bedoeling de westerse landen te noemen. Zij hoopten op Fatah, dat meer westers gericht is, maar het werd Hamas en heel het vooropgesteld plan van de VS, Israël en Europa viel in duigen. Vandaar de niet-erkenning van de verkiezingsoverwinning.Raspoetin schreef:Ehm, Hamas is daar toch gewoon democratisch gekozen? En is daar nu toch aan de macht? En voor zover ik weet erkent de Westerse wereld Hamas ook wel als bestuurder van de Palestijnse gebieden, maar doet ze er geen zaken mee, vanwege de door mij vernoemde reden.
Je zegt "Als ze Hamas niet willen...", maar "ze" zijn in dit voorbeeld de Westerse landen en niet de Palestijnse bevolking.
Israël wordt ook steeds onbestraft gelaten. Enkele dagen geleden ontvoerden Israëlische soldaten twee langs de grens (Libanon-Israël) wandelende oude mannen, sloegen ze ineen, lieten een paar honden op hen af en dropten ze nadien terug in Libanon. Terwijl er daar 23000 soldaten in dat gebied zijn. Als de Hezbollah zoiets zou doen, dan krijg je dingen als in 2006... Gerechtigheid bestaat niet meer.Dwayne schreef:Hallo Ike,
Ik ben het inderdaad met jouw eens,
Het Westen moet maar eens ophouden met het eeuwig steunen van Israel. Het valt me namelijk erg tegen dat "wij" nog steeds een land steunen dat openlijk staatsterreur pleegt.
gr,
Dwayne
en welke conclusie trek je hier nu uit?Raspoetin schreef:Mijn waarneming:
- Verkiezingen worden aangekondigd in de Palestijnse gebieden
- Fatah en Hamas zijn de belangrijkste kandidaten
- De Westerse landen en Israel zeggen vooraf al dat wanneer Hamas gekozen wordt, er sancties zullen volgen omdat ze Hamas zien als terroristische organisatie
- Er worden waarnemers gestuurd
- Verkiezingen worden gehouden, en Hamas wint
- Geen (grote) onregelmatigheden geconstateerd door de waarnemers.
- De Westerse landen stellen inderdaad sancties in
Adpruys schreef:@ Ike
Wellicht zou je kunnen toelichten wat de motivatie van Hamas was om na het aflopen van het staakt het vuren op grote schaal met raketten burgerdoelen in Israël te beschieten. Was er een andere reactie van Israël te verwachten dan welke heeft plaatsgevonden? Heeft men daarmee niet alleen doden in Israël maar ook van Palestijnen in Gaza ingecalculeerd? Met welke doelstelling?