Quote klazon: "Overigens kom ik weer terug met mijn stokpaardje: ook die micro-WKK's zijn niet het ultieme antwoord op het energieprobleem. Je hebt nog steeds een elektriciteitsnet met een paar grote centrales nodig om het systeem overeind te houden." Hoezo energieprobleem? Nog niet zo lang geleden verwelkomde ons aller JP een nieuw luchtvaartverdrag met de VS omdat dat goed zou zijn voor de economie en het luchtverkeer wel 30 % zou toenemen door dat nieuwe verdrag, en voor de recente Tafel van Alders over de geluidshinder van Schiphol was (door de overheid opgelegd en onbespreekbaar) uitgangspunt dat Schiphol moest/mocht groeien naar (ik geloof) 520.000 vliegbewegingen in een zeker jaartal. Je begrijpt, dat is een beetje mijn stokpaardje. Overigens wil ik graag mijn naam eer aan doen: waarom heb je nog steeds een paar grote centrales nodig als ieder huis zijn eigen gasgestookte verwarmings- en electriciteitscentrale heeft?
@ Jan van de Velde
Het is een soort schemerlamp (nou ja, schemer) van ca. 1m20 hoog met een halogeenlamp van 100 Watt, de kap zit naar boven gedraaid zodat de lichtbundel naar beneden gericht is. De lamp staat naast de bank. Als ik mijn hand 30 cm onder de lamp houdt voel ik onmiddellijk een warmteverschil. Zoiets gaat ook op voor een gloeilamp van 100 Watt neem ik aan.
Iets meer nuance in je laatste bericht had ik wel prettig gevonden.
Puzzels