Hallo,
Wat ik ga zeggen klinkt misschien raar, maar ik denk dat het een behoorlijk logische verklaring moet zijn..
God wordt vaak beschreven als de Drie-eenheid. De Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Jezus is het lichtkind.
Jezus is tevens het kind van Maria, een mens, en God.
Je zou dus kunnen zeggen dat Jezus onze verbintenis is met God.
Nu kreeg Jezus, toen hij geboren werd, 3 giften. (3 komt erg vaak voor in de bijbel)...
Hij kreeg: Goud, Mirre en Wierook.
Goud gebruik je als vaste stof.
Mirre gebruik je als vloeibare stof.
Wierook gebruik je als gasvormige stof.
God is tegelijk de Vader, de Zoon en de Heilige geest.
Je zou de vader kunnen wergeven als een Vaste vorm: hij staat er en zijn persoon is al vast gevormt.
Je zou de zoon kunnen vergelijken als vloeibaar: hij is nog in elke 'vorm' te gieten.
Je zou de heilige geest kunnen vergelijken als gasvormig: ontastbaar, maar altijd om je heen.
Valt het jullie ook op dat ze in feite de drie (toen) bekende vormen waarin elementen kunnen verkeren, beschrijven?
In feite zeggen ze: God is alle vormen van materie om ons heen.
Jezus, het LICHTkind, verbind ons met God.
Wij mensen nemen al deze vormen waar door het licht.
Wat deed God als eerste, voordat hij het universum schiep? hij maakte het licht.
Dat moet ook wel. Zonder licht viel er namelijk niets waar te nemen, en als er iets niet waar te nemen valt, bestaat het ook niet!
In feite zeiden ze dus: God is alles om je heen. God zit in alles.
We hebben zijn zoon nodig, het licht, om hem te kunnen waarnemen, om ons verbonden te voelen met hem.
Wat zijn jullie ideeen hierover?
Denken jullie, net zoals ik, dat de oude godsdiensten eigenlijk beschrijvingen zijn van hoe het universum werkt?
Dit kun je namelijk nog veel meer waarnemen in het oude egypte, waarin religie en wetenschap hetzelfde waren.
Ik heb hier namelijk nog een uitgebreide theorie over, maar ik zal deze stap voor stap openbaren, omdat de kans behoorlijk groot is dat ik ergens een denkfout maak.
Daarom wil ik graag stap voor stap kijken welke delen wel en niet waar zouden kunnen zijn.
Ik hoop op een leuke discussie en opbouwende kritiek!
Puzzels