Moderator: Rhiannon
Verplaats je even terug naar de tijd van de grote ontdekkingsreizigers, dit zou je als iets vergelijkbaars kunnen zien? nu bevinden de 'ontdekkingen' zich dan alleen buiten de aarde om...Zijn hier antwoorden op?
Waar komt dan die drang vandaan om buiten deze wereld te gaan ontdekken?Verplaats je even terug naar de tijd van de grote ontdekkingsreizigers, dit zou je als iets vergelijkbaars kunnen zien? nu bevinden de 'ontdekkingen' zich dan alleen buiten de aarde om...
Helaas heb ik deze uitzending gemist hoewel ik dit soort programma's erg op prijs stel.Het ging hem in de eerste plaats over de mogelijkheid om met buitenaardse beschavingen te communiceren. Er werd echter wel wat uitleg gegeven over het ruimtereizen.
Als je simpelweg doelt op planeten buiten ons zonnestelsel (exo-planeten), dan ja zeker. Sterker nog, dat gebeurd bij de vleet. Kennelijk zijn er nu 333 rondom 228 sterren bekend, volgens dit onderzoeksprogramma, maar of ze daar alleen de planeten tellen die zij gevonden hebben of allemaal, dat weet ik niet.Is het mogelijk om een andere wereld te vinden?
Vakjargon dat moet je begrijpen,daar moet je wel in thuis zijn,dat ben ik nog niet maar....Als je simpelweg doelt op planeten buiten ons zonnestelsel (exo-planeten), dan ja zeker. Sterker nog, dat gebeurd bij de vleet. Kennelijk zijn er nu 333 rondom 228 sterren bekend, volgens dit onderzoeksprogramma, maar of ze daar alleen de planeten tellen die zij gevonden hebben of allemaal, dat weet ik niet.