Puzzel Puzzels
QuadriS
Artikelen: 0

Re: De betekenis van ruimtereizen

over wat ging dat dan?

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Pink - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Jona444

Het ging hem in de eerste plaats over de mogelijkheid om met buitenaardse beschavingen te communiceren. Er werd echter wel wat uitleg gegeven over het ruimtereizen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

bobbyjong

Zijn hier antwoorden op?
Verplaats je even terug naar de tijd van de grote ontdekkingsreizigers, dit zou je als iets vergelijkbaars kunnen zien? nu bevinden de 'ontdekkingen' zich dan alleen buiten de aarde om...
wijsneus

Verplaats je even terug naar de tijd van de grote ontdekkingsreizigers, dit zou je als iets vergelijkbaars kunnen zien? nu bevinden de 'ontdekkingen' zich dan alleen buiten de aarde om...
Waar komt dan die drang vandaan om buiten deze wereld te gaan ontdekken?

Met name de blanke mens is hier toch duidelijk mee bezig later hebben de oosterburen er ook inspanningen voor gedaan maar dat leek mij meer om het competatieve aspect.
Het ging hem in de eerste plaats over de mogelijkheid om met buitenaardse beschavingen te communiceren. Er werd echter wel wat uitleg gegeven over het ruimtereizen.
Helaas heb ik deze uitzending gemist hoewel ik dit soort programma's erg op prijs stel.

Is het mogelijk om een andere wereld te vinden?
Assassinator

Is het mogelijk om een andere wereld te vinden?
Als je simpelweg doelt op planeten buiten ons zonnestelsel (exo-planeten), dan ja zeker. Sterker nog, dat gebeurd bij de vleet. Kennelijk zijn er nu 333 rondom 228 sterren bekend, volgens dit onderzoeksprogramma, maar of ze daar alleen de planeten tellen die zij gevonden hebben of allemaal, dat weet ik niet.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

ads

Steun Sciencetalk STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

STABILO Power - Viltstift - Tot 8 Weken Zonder Dop - Etui Met 30 Kleuren

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

wijsneus

Als je simpelweg doelt op planeten buiten ons zonnestelsel (exo-planeten), dan ja zeker. Sterker nog, dat gebeurd bij de vleet. Kennelijk zijn er nu 333 rondom 228 sterren bekend, volgens dit onderzoeksprogramma, maar of ze daar alleen de planeten tellen die zij gevonden hebben of allemaal, dat weet ik niet.
Vakjargon dat moet je begrijpen,daar moet je wel in thuis zijn,dat ben ik nog niet maar....

Ik begrijp er zoveel uit dat er 15 á 20 planeten zijn die zouden kunnen voldoen aan een vorm van leven als onze wereld kent of(natuurlijk)gekent heeft.

Wij,als mens,zijn hier nog maar kort in verhouding tot de vorige levensvomen.

Dit is best wel spannend,want als er dichterbij gekeken gaat worden(dat zit er op termijn wel in)zou er dus gezien kunnen worden naar hoe het gaat als daar nou net de eerste levensvormen aan het ontwikkelen zijn.

Misschien vinden wij een bacterie die zuurstof produceerd waarmee de verdere levensvormen een kans hebben.

Dat zoiets er eens geweest moet zijn komt,naar mijn mening,doordat de zeëen van aardolie ooit eens uit vegetatie en bacteriën onstaan zijn.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!