DePurpereWolf schreef:Raketten afvuren op bevolkt gebied is oké? Een hele bus met burgers opblazen is oké?
Je vermeld deze niet omdat je alles door een 1207 bril bekijkt
als ik kan zou ik hoofdletters, vetgedrukt en een megalettertype gebruiken.
ik steun elk verzet van elk onderdrukt volk maar verfoei geweld. maar de aggressor is Israel. hoe je het ook draait of keert. Hamas heeft het bestand opgezegd maar ISrael heeft vanaf dag 1 zich niet aan de afspraak gehouden.
dit noemt men uitlokking
uiteraard ken ik alle pro-israel argumenten en pro hamas argumenten. het enige waar ik op afga zijn de VN artsen en medewerkers in het gebied. ik beschouw deze mensen als ongebonden en neutraal.
In 60 jaar is Israel meerdere malen aangevallen door Syria, Irak, Yemen, Libanon, Jordanie, Egypte en Saoudi Arabie.
en wat heeft dat te maken met de palestijnen. voor zover ik op de hoogte ben zijn dat gewoon de oorspronkelijke bewoners van Israel. in 48 waren de verdreven Palestijnen de eerste nieuwe israeli's.
De gaza strook is door zijn ligging een zwak punt voor Israel, een vrije doorgang tussen gaza strook en Egypte betekend een vrije doorgang van wapens en verzetstrijders. Israel kan dus de gaza strook niet alleen laten.
en is dus verplicht een ghetto te creëeren waar 1.5 miljoen burgers wegrotten? ik verwijt je niets maar dit soort logica begint stilaan gemeengoed te worden. dat 4 miljoen mensen wegrotten (gaza en westbank) is nog net geen natuurramp waar niemand, en zeker Israel, iets kan aan doen.
Stel dat het land van 'hen' is, vind je het dan okee als deze mensen zich verzetten tegen de komst van Joden enkel omdat ze Joods zijn?
eeuwenlang hebben joden palestijnen en christenen vreedzaam samengeleefd.
pas toen massaal kolonisten kwamen begonnen de problemen. Vlaanderen is nooit een onafhankelijk land geweest en toch zal geen enkele vlaming het accepteren als morgen plots 4 of 5 miljoen Marokkanen/joden/grieken/indonesiërs mij komen vertellen dat ik moet oprotten omdat het hun land is.
gaan we nu, in ISraeli stijl, Nederland de schuld geven omdat ze geen 6 miljoen vlamingen willen opvangen?
stel je voor dat er in de THora zou gestaan hebben dat Vlaanderen het heilige land was aangezien ook hier al eeuwenlang joden wonen. dan zaten alle vlamingen hier de afgelopen 60j in een tentje op het strand. en uiteraard mag je geen sneeuwbal gooien want dat si terrorisme dat met fosforbommen beantwoordt mag worden. en als ik nu na 60j die bezetter zou haten is dat dan zo onbegrijpelijk?
men haat joden omdat die alles afpakken. niet omdat het joden an sich zijn.
Ik denk dus dat de eerste stap, omschrijf de grenzen, al niet werkt.
en hier geef ik je gelijk. een tijdje geleden waren 170 landen in de VN voor een verdeling volgens 67. Zelfs IRan en Hamas waren voor. jammer genoeg waren er 4 of tegenstemmers (ISrael, VS,?,?). wat zegt dat nu over de Israelische vredesintenties?