Dag allemaal
Voor ik begin met een paar vragen te stellen en mijn uitleg(je) te doen wil ik graag dit zeggen:
'k Heb deze topic en vorige allemaal eens doorgescand en het is een beetje verontrustend dat de meesten lijken te denken dat HB alleen maar positieve kanten kent. (Allesziens zo neem ik het op als ik dit topic lees.)
Om ff met mijn verhaal te beginnen:
Zoals je op mijn profiel kan lezen ben ik 15, maar volg ik geen middelbaar onderwijs op een 'normale school', zeg maar.
Dit komt omdat ik me vorig jaar hélemaal begon te vervelen en dan vooral op wetenschappelijk vlak.
Een aantal leerkrachten hebben me toen aangeraden om eens TO (thuisonderwijs) te proberen.
Maar dat was echter,
jammer genoeg, niet de enige reden waarom ik ervoor gekozen heb...
Ik kan ook niet goed om met (de meesten van(?)) mijn leeftijdsgenoten/klasgenoten: ik vind namelijk dat ze ten eerste te kinderachtig zijn en ja..., bij sommigen durfde ik zelfs wel eens de stempel 'dom' op hun hoofd drukken (in mijn gedachten).
Tegenover mijn leeftijdsgroep was ik op m'n school erg perfectionistisch, dus ik werd snel buitengesloten en als 'nerd' beschouwd, zelfs ook wel als betweter...
Dat was niet zo prettig, maar ik kreeg ook nooit het gevoel of zin om mezelf aan te passen.
Want zo ben ik nou eenmaal: ik ben best redelijk trots op hoe ik ben en dat mag vrijwel iedereen zijn, denk ik toch.
Maar de laatste maanden dacht ik bij mezelf: 'Waarom? Doe ik gewoon superraar? En is er gewoon niemand die op mij lijkt ?'
Als een gek ging ik surfen op internet en ik werd al vrijwel meteen in de richting van hoogbegaafdheid gedreven met deze 'symptomen(?)', zeg maar...
Nu overlaatst heb ik contact met een aantal hoogbegaafde kinderen van mijn leeftijd en daarmee kan ik (mega)super overweg. Jammer genoeg dat ik er maar eentje ken die Nederlands spreekt, ondanks hij in Frankrijk woont.
De rest spreekt Engels en zo'n groot probleem is dat natuurlijk ook niet.
Eenmaal ik nu ga communiceren met mensen die nietmeer tot mijn leeftijdsgroep behoren (hogere leeftijd) zijn de mensen volwassener en denken ze (meestal..) wel al eens meer na... en dan voel ik me ook weeral een beetje meer op m'n plaats.
Al bij al, wat ik hiermee dus helemaal niet wil zeggen, is dat ik hoogbegaafd ben.
Maar geringe tijd geleden begon de twijfel wel al te bijten... Ik heb nog geen officiele IQ-test afgelegd, dus kan ik niet (bijna) zeker zijn. (Want het IQ is enkel een aanwijzing !)
Dus misschien hebben jullie allemaal wel een paar mogelijke nadelen van hoogbegaafdheid bij mij bespeurd...
Nu blijft het nog altijd de vraag: " Ben ik het ? Of ben ik gewoon een echte rare nerd

???"
Echt leuk is die vraag niet! Dat kan ik jullie verzekeren.
Ik dacht echter wel dat het wetenschappelijk bewezen is dat de communicatie tussen een hoogbegaafde en een andere hoogbegaafde beter ligt dan met anderen. Ook bijgevolg dat je kan aanvoelen of iemand anders 'het' ook is...
Dus... psychologen onder jullie... moet ik conclusies beginnen trekken of zit ik gewoon een beetje te denken dat ik het moet ? 
Cogito ergo sum.