Moderator: Rhiannon
Is het bij allen gelukt? De jonge student's truc was simpel te doorzien, het lampje dat knipperde ook, de jerrycans bevatte allen water enz.ik vind het altijd toch wel leuk om een poging te doen uit te vogelen wat er nou precies gaande is.
Het zijn bijna allemaal ''ordinaire'' illusionisten, alleen proberen ze hun publiek nog wat extra te beduvelen door hun trucs een metafysische verklaring te bieden.
Die aflevering heb ik niet gezien, wel de laatste met een andere set entertainers. Eerlijkgezegd weinig indrukwekkend.Is het bij allen gelukt? De jonge student's truc was simpel te doorzien, het lampje dat knipperde ook, de jerrycans bevatte allen water enz.
Hier heb ik met iemand anders over gepraat en hij merkte iets heel belangrijks op: op elke doos staat een figuur afgebeeld; het meisje is in een bepaalde positie gaan liggen en hij kon aan de figuren precies zien hoe hij de stokken erin moest doen.Benm schreef:Uit de laatste aflevering, naar mijn idee:
Winfried en Angélique - goeie goocheltruc met die doos en die speren, vereist zeker vaardigheid aangezien ik niet het idee heb dat er gelegenheid was het meisje uit de doos te verwijderen. Wel duidelijk dat er veilige ruimte overbleef in de doos, maar het is en blijft goed mikken. Blinddoek: complot bn'er of slight-of-hand verwisseling. Precies op 18 uitkomen: triviaal, je voelt wel of er verf aan een stok zit of niet.
Jochem - act met cocktails en raden is triviaal binnen complot
Manro - triviaal met complot, ook te doen zonder als je op een of andere manier kunt zien wel luik is vergrendeld, en/of bijv kunt horen wie waar staat en antwoord geeft.
Michel - verhaal rond hypnose over de heineken zaak is triviaal mits afgesproken werk.
Vincent - triviaal mits afgesproken werk. Bloedzuigers levend in zout gooien of verorberen heeft sowieso zn ethische complicaties, maar iig geen magische![]()
Simpelweg een afspraak met de (4 mooie) 'girlies'The Mask - dozen platslaan is vrij eenvoudig als ze op een of andere manier te onderscheiden zijn. Dat is voor publiek of camera echt niet te zien.
Voorzichtige schatting: een honorarium van 4 cijfers per aflevering, en een boetclausule van 7 cijfers als ze uit de school klappen. Opvallend is ook dat het clubje vooral bestaat uit acteurs - blijkbaar een vereist talent?Alle Bn's zitten sowieso in het complot, alleen vraag ik me af hoeveel geld ze krijgen om hun mond dicht te houden...
Scherp gezien inderdaad, die symbolen zullen op een of andere manier een safe area afbakenen.Hier heb ik met iemand anders over gepraat en hij merkte iets heel belangrijks op: op elke doos staat een figuur afgebeeld; het meisje is in een bepaalde positie gaan liggen en hij kon aan de figuren precies zien hoe hij de stokken erin moest doen.
Niet dat het van invloed is op eventuele magie, maar ik denk ook dat het acteerwerk is - die optredens worden toch wel gerepeteerd neem ik aan... althans, dan werd van alle andere wel gezegd, dus waarom deze niet?Onduidelijk is voor mij of het doorslaan van Uri over dit optreden in scene is gezet: ik denk eerlijk gezegd wel, maar het zou even zo goed niet kunnen, want het was vrij spontaan.
Wauw!Voorzichtige schatting: een honorarium van 4 cijfers per aflevering, en een boetclausule van 7 cijfers als ze uit de school klappen.
Opvallend is ook dat het clubje vooral bestaat uit acteurs - blijkbaar een vereist talent?![]()
Inderdaad.Scherp gezien inderdaad, die symbolen zullen op een of andere manier een safe area afbakenen.
Klopt, het kwam in mijn ogen spontaan over, maar je zal vast gelijk hebben. Overigens denk ik ook dat de show niet live is, aangezien de ondertiteling erg snel in beeld kwam en soms zelfs gelijk liep.Niet dat het van invloed is op eventuele magie, maar ik denk ook dat het acteerwerk is - die optredens worden toch wel gerepeteerd neem ik aan... althans, dan werd van alle andere wel gezegd, dus waarom deze niet?
Inderdaad, dus het is allemaal wel live. Ook te zien aan het meisje die de kelk met bloedzuigers liet vallen.Wat ondertitels en live betreft: Het komt ook wel eens voor dat zaken semi-live worden uitgezonden. De stream wordt dan voor een korte periode (30 seconden oid) gebufferd, genoeg om de ondertitels te kunnen intikken (dat kan, op zich, realtime) en het geheel tamelijk synchroon te trekken.
Meest geloofwaardig? Het stukje met de potlood vond ik het leukst (van die act dan): er zat of zand of een gewichtje in de potlood, maar ze maakte mooie bewegingen en het duurde lang voordat er daadwerkelijk iets gebeurde, heel tegenstrijdigSofia schreef:Wat vonden jullie overigens van de act van het (12-jarig?) meisje, in de aflevering van 9 januari, die tijdens de show werd bijgestaan door haar vader?
Ik, persoonlijk, vond het de minst spraakmakende, maar meest geloofwaardige act...
De uitzending heb ik toen niet gezien, maar net even teruggekeken via de website... eerlijkgezegd snap ik de act niet (denk ik), of er moet iets bijzonders zijn aan iemand die een potlood laat vallen.Sofia schreef:Wat vonden jullie overigens van de act van het (12-jarig?) meisje, in de aflevering van 9 januari, die tijdens de show werd bijgestaan door haar vader?
Ik, persoonlijk, vond het de minst spraakmakende, maar meest geloofwaardige act...
Hoe dat zo? Ik zie alleen een doodgewoon potlood dat uit iemands vingers valt?er zat of zand of een gewichtje in de potlood,
Ze bewoog haar vinger niet dus...Hoe dat zo? Ik zie alleen een doodgewoon potlood dat uit iemands vingers valt?