Puzzel Puzzels
freerk
Artikelen: 0

Zuinigste elektromotor

hallo allemaal

ik wil en elektromotor in mijn boot bouwen en ben nu aan het uit zoeken welke motor de geschiktste zou zijn.

het gaat er mij namelijk om met zo weinig mogelijk accu's(gewicht) zo lang mogelijk te kunnen varen en met een redelijke snelheid(gelijkliggend aan normale boot)

er worden zowel ac als dc motoren gebruikt, maar heb iemand eens horen zeggen dat een ac motoren zuiniger met hun energy omspringen kan iemand dat bevestigen of tegen spreken? en gaat het dan niet verloren doordat je eerst al de gelijkstroom moet omvormen naar wisselstroom?

ik hoop dat jullie mij hier wat info over kunnen geven

misschien kan iemand mij ook vertellen waar ik een goede cursus weg kan halen of een goed boek over dit soort onderwerp

het samenstellen van een elektrisch schema voor elektrische schakelingen met regelunits beveiligingen sensoren etc. en het meten en berekenen van rendementen verliezen en vermogens

alvast hartelijk dank freerk

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

ads

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

marten
Artikelen: 0

Re: Zuinigste elektromotor

kijk even op www.rocv.nl of op www.elektor.nl

tevens moet er ook rekening worden met de motor (pk)en de shroef (spoed en diameter).

Dat moet ook zo rendabel mogelijk zijn.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Elektrotechniek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!