Moderator: physicalattraction
Dat heet een simulatie van de werkelijkheid. In een tekenfilm heeft ook geen enkel object een reële massa.Ik vroeg me af of het mogelijk is om bijv. een beker of lamp om te zetten mbv een portal of iets dergelijks waarmee het product/massa verdwijnt en wordt getransformeerd naar een pc of digitale wereld.
In de film "Tron" uit 1982 laten ze zoiets zien. Maar het berust geheel op fantasie.Ik vroeg me af of het mogelijk is om bijv. een beker of lamp om te zetten mbv een portal of iets dergelijks waarmee het product/massa verdwijnt en wordt getransformeerd naar een pc of digitale wereld. Zou wat mij betreft de ideale virtual reality gaming zijn. Ik ben zelf niet zo thuis in de wetenschap, dus ik vraag mij af of een van jullie dit weet?
Om dit te programmeren moet de mensheid dus weten wat de relatie is tussen de positie van de atomen van een menselijk lichaam en wat dit betekent op macroscopische schaal. Ik zou dat al welhaast de theorie van alles willen noemen, in ieder geval zal het in ons leven nog niet bekend zijn, is mijn inschatting.Zolang de computer beter is dan het menselijk bewustzijn (en dat kan nog wel eventjes duren) zou je een programma kunnen maken dat het bewustzijn nabootst of in ieder geval dezelfde keuzes maakt als dat jij zou doen.