Puzzel Puzzels
alpaca
Artikelen: 0

Re: Plaatselijke verdoving werkt niet (erfelijk?

anusthesist schreef:Een anesthesist heeft het neem ik aan geobjectiveerd. Met alle respect, maar het is niet netjes iets meteen als psychosomatisch te bestempelen. Daarvoor moet je toch wel hele goede argumenten hebben, iets wat niet mogelijk is na het lezen van dit topic.

Soms is het ook fijn voor mensen om een eerste aanspreekpunt te hebben. Omdat alpaca menig probleem heeft gehad met artsen is het niet zo makkelijk om alleen te roepen: 'arts reedplegen' Ondanks dat dit topic vrij persoonlijk is heb ik er geen problemen mee. Alpaca vraagt niet om een diagnose en niet om een medisch advies, maar om advies van mens tot mens. Als ze hiermee -ook maar een beetje- geholpen is, is dat een goede zaak.
Dank je wel voor je woorden!! en ja ik heb heel veel aan jullie reacties gehad als mens tot mens, maar jullie hadden de kennis die ik niet had en met deze kennis kan ik dus verder!

En ik weet nu wel dat het verschijnsel niet veel voorkomt en dat IK de volgende keer gewoon moet zorgen dat het probleem duidelijker is, voordat een ingreep plaats vind.

Daarnaast hoop ik oprecht dat het aankomende onderzoek nog iets nieuws brengt en vooral een duidelijke verklaring van het verschijnsel zodat het onbegrip waar ik nu tegenaan loop (en waar mijn kinderen wellicht mee te maken krijgen) zo klein mogelijk te maken.

Mooi alle KANJERS!! heel erg bedankt! Ik ben zo blij dat ik de stoute schoenen heb aangetrokken en ik zal jullie forum vanaf nu met rust laten!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

steve

Een anesthesist heeft het neem ik aan geobjectiveerd. Met alle respect, maar het is niet netjes iets meteen als psychosomatisch te bestempelen. Daarvoor moet je toch wel hele goede argumenten hebben, iets wat niet mogelijk is na het lezen van dit topic.
Voor vele dingen hierboven verteld moet je ook goede argumenten hebben, deze zijn echter nergens gegeven, quasi geen medische gegevens over de patiente, dus geen correcte beoordeling mogelijk.... Ik geef mijn beperkte mening die ik op basis van dit topic kan/durf geven. De bovenstaande posts zijn niet beter aangetoond of meer relevant.

Het feit dat de artsen zeggen : 'dat is geen probleem' en haar dan toch lidocaine geven tijdens de operartie en dan zeggen : 'je voelt geen pijn, enkel contact met het instrument' lijkt mij, als mens uiteraard aangezien ik het dossier niet ken, dan toch psychosomatisch. Een arts zou niet zomaar beginnen snijden als iemand echt pijn heeft, in ieder geval dat is mijn overtuiging. Men heeft geprobeerd deze persoon gerust te stellen en dan toch traditioneel locaal verdoofd, omdat men er vanuit ging dat het hier niet om 'echte' pijn ging (ik weet dat psychosomatische pijn ook echte pijn is, en ook echt aanvoelt, maar wens hier nu even geen rekening mee te houden). Dit is mijn interpratie van bovenstaande posts. Ik herhaal: er bestaan zeldzame gevallen die niet reageren op enkele lokale anesthetica, dus ik kan er geen uitspraak over doen, maar het lijkt mij niet die kant op te gaan.

Het feit dat er uitgebreide onderzoeken zijn gebeurd met placebo-proeven in een UZ bewijzen naar mening niet dat het niet psychosomatisch kan zijn, hoewel die onderzoeken uiteraard objectief en operationeel gecontroleerd zijn. Dit soort onderzoeken zijn bv. nooit dubbel blind en de reacties van patienten zijn steeds zeer divers en moeilijk interpreteerbaar.

dit alles uiteraard mijn persoonlijke mening, van mens tot mens.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

anusthesist

Voor vele dingen hierboven verteld moet je ook goede argumenten hebben, deze zijn echter nergens gegeven,
Zoals wat bijvoorbeeld? Dat zij iemand moet zoeken die verstand van haar 'aandoening' heeft en die haar ook serieus neemt? Daarvoor hoeven wij toch geen argumenten te geven? Die argumenten heeft apalca zélf gegeven.
De bovenstaande posts zijn niet beter aangetoond of meer relevant.
Daar gaat het helemaal niet om; ik twijfel niet aan de juistheid van jouw post, ik twijfel aan de manier van communiceren tegen iemand waarvan je te weinig afweet.
Het feit dat de artsen zeggen : 'dat is geen probleem' en haar dan toch lidocaine geven tijdens de operartie en dan zeggen : 'je voelt geen pijn, enkel contact met het instrument' lijkt mij, als mens uiteraard aangezien ik het dossier niet ken, dan toch psychosomatisch.
Dus zeg ik dat je dat beter niet kunt zeggen. Ook al is het psychosomatisch, het is gewoon niet netjes dat te zeggen zonder gegronde redenen.
ik kan er geen uitspraak over doen, maar het lijkt mij niet die kant op te gaan.
Je snapt zelf ook wel welke tegenstelling in deze zin zit?

Enfin, apalca zegt nu meer te weten zodat ze weer eventjes verder kan. Dat is haar gegund. Dit topic gaat nu op slot om te voorkomen dat dit een terrein voor discussie wordt omtrent apalca die zelf niet meer zal reageren. Verdere correspondentie over deze kwestie kan via PB.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Menselijke anatomie en fysiologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!