Moderator: ArcherBarry
Wat is leukergevaarlijker enz....?
Dit is meteen de reden waarom pillen steeds minder werken.
Ik heb die schokken ook gehad en sommige kennisen van me ook. Het werd gelukkig steeds minder. Maar ik heb wel gemerkt dat als ik weer gebruik het weer helemaal terug is. Het is dan weer maanden wachten tot ze weer weg zijn. Dus zeg alstjeblieft niet dat xtc minder schadelijk is dan alcohol!!De trend in het wetenschappelijk onderzoek lijkt te zijn dat steeds meer schadelijke effecten worden gevonden. Er is nog discussie over de mate waarin de hersenen zich herstellen. De schade kan negatieve gevolgen hebben voor je geheugen, je vermogen je te concentreren en voor het ontstaan van depressies. Vooral het geheugen lijkt aangetast te worden. Er zijn aanwijzingen dat het geheugen zich niet geheel herstelt nadat je gestopt bent met XTC!
Uit recent onderzoek blijkt dat XTC gevaarlijker is voor vrouwen. Bij lage doseringen kan dan mogelijk al hersenschade optreden.
Er zijn enkele verdenkingen dat XTC ook lange tijd na het stoppen van het gebruik het risico op hersenbloedingen vergroot.
Het enkele malen per maand nemen van "lichte" of "gewone" doseringen is eveneens riskant voor de hersenen. Uit recent onderzoek blijkt verder dat hersenschade in ieder geval aantoonbaar is na het slikken van ongeveer 50 pillen verdeeld over een periode van gemiddeld tweeënhalf jaar.
De hevige schokken in het hoofd worden vaak genoemd. Als je niet radikaal met XTC stopt, worden deze schokken nog heviger en loop je het risico dat ze niet meer over gaan.
Het is niet precies bekend wat de schokken precies veroorzaakt. Duidelijk is wel dat het een alarmerend teken is van beschadiging van de hersenen.
P.S. De kans dat je dood gaat door een bargevecht is altijd nog vele malen groter.Notice: Drinking too much water after taking MDMA can be lethal. After taking MDMA, the blood contains unusually high concentrations of vasopressin. As levels of this hormone increase, the body retains more water--diluting the sodium and other salts in the blood. This can swell the brain causing damage to the brain and nerve tissue.