hej
Ik heb er over nagedacht of tijd wel degelijk bestaat? wij krijgen onze tijd van de planeten, als de we niet rond de zon zouden draaien dan is er geen ochtend middag en avond, dus wordt tijd bij ons door de rotatie bepaald (ook door de seizoenen maar die hebben natuurlijk met de rotatie te maken). dus als iemand uit een andere planeet kwam met een andere rotatie dan zou zijn perceptie van tijd totaal anders zijn. Dan zou het kunnen dat er bijvoorbeeld 1 jaar licht is en 1 jaar donker, maarja dat zou natuurlijk ook niet precies een jaar zijn er zou iets anders zijn. Maar bestaat tijd wel degelijk? wat als we een boek lezen waar we totaal in verzeild geraken en tijd uit het oog zien? we weten niet hoelang we zaten te lezen en hebben geen besef van tijd, maar dan kijken we naar de klok en kunnen we ons oriënteren in de dag.
Maar wat gebeurd er dan? Let je gewoon niet op de tijd? of maak je geen tijd meer? wat als mensen langer leven als ze constant verzeild zijn in wat ze doen? Geen besef van tijd is misschien het veranderen van tijd?
toevoeging:
Ik heb eens magic mushrooms gegeten, dit was voor de eerste keer en wanneer ik in mijn kamer zat dacht ik dat het 3uur s'nachts was en dat ik bijna moest gaan slapen, maar toen keek ik op de klok en was het 19:30 ik dacht woooow ik kan zoveel doen als ik zoveel tijd heb!!!! En elke keer keek ik mooi naar de klok die zo traag leek te gaan alsof tijd trager ging. Nu ik weet dat mijn klok niet effectief trager ging maar alles in mijn lichaam voelde ernaar dat dat wel zo was, dus is tijd iets persoonlijks of is het iets constant?
Puzzels