De reden dat ik dit feedback topic open is om de implementatie van het forum reglement te bespreken.
Ik heb namelijk iets tegenstrijdigs opgemerkt in twee verschillende beslissingen van het mod team en aan de hand daarvan wil ik iets helder krijgen:
Waarnemingen:
1)
Wat hier gebeurd is:Kritiek schreef:Gezien het feit dat jij, uit naam van 'de mods' toe hebt gegeven dat precies de intentie die mij in de schoenen geschoven wordt bij de mods plaatsvond (en vindt), terwijl dit niet bij mij plaatsvond is projectie bewezen; wat de intentie ook is geweest.
Op dezelfde manier veroordeel jij, uit naam van de mods, mij ook. Als wat iemand doet niet belangrijk is, maar wel hoe dit overkomt, dan zijn alle mods die bij dit beslissingsproces betrokken zijn geweest schuldig. Ook wanneer de intentie wel betrokken wordt in de vergelijking is er sprake van projectie trouwens: het toekennen van een intentie op basis van het eigen referentiekader aan iemand die die intentie niet heeft. Projectie is namelijk het verwarren van de werkingen in de geest met de werkingen in de werkelijkheid en in de werkelijkheid had ik die intentie niet, terwijl jij toe hebt gegeven, uit naam van de mods, dat de mods die intentie wel hadden.
A) Ik kwam op een bepaalde manier op de mods over. Hierom moest ik mijn gedrag aanpassen. Een nadere analyse is blijkbaar niet gewenst.
2)
Ik heb hierover 2 dingen te zeggen:Veertje schreef:Samenvatting ten overvloede: Je vraag (waarvan je maar blijft herhalen dat die is verwijderd) had je op verschillende plekken geplaatst. Je topics zijn samengevoegd, en daarbij ook samengevoegd met een topic van een gebruiker die eerder een soortgelijke vraag stelde. Dat staat nu allemaal onder deze link: http://sciencetalk.nl/forum/index.php?s...st&p=501296 .
Klik er nu eens ook op, dan zie je dat er niets, maar dan ook niets is verwijderd van je posts behalve dubbelposts van jouw kant die in verschillende topics opdoemden en na samenvoeging van jouw topics en die van een ander over hetzelfde onderwerp dus niet meer dubbel hoefden blijven te staan. Alles staat nu gewoon als 1 geheel topic geplaatst in het cafe. Er is dus niets verwijderd, je vraag is gewoon verplaatst (en de crossposts zijn samengevoegd) naar een ander subforum. Je bezwaar dat je geen vragen mag stellen is dus ongegrond.
A) Het gaat om om het topic wat verwijderd is en niet de post an sich. Dat onderscheid lijkt me niet zo moeilijk te maken, maar toch gaat iedereen hieraan voorbij en is deze vraag tot op heden nog niet beantwoord door de mods.
B) Wat hier gebeurd is dat de mods op mij overkomen alsof ze censuur toepassen. Daarom moeten de mods hun gedrag aanpassen. Dat gebeurd echter niet.
Formulering Topicvraag
Dit leidt mij tot een vraag die ik eerder stelde:
Waarop ik (herhaaldelijk) soortgelijke antwoorden kreeg als:Ik heb een vraagje. Is het zo dat er andere regels gelden voor mods dan voor gebruikers?
Redenatie:Neen, de regels gelden voor ons ook... Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk: wij kunnen formele berichten plaatsen om een discussie in goede banen te leiden, etc.
Waarom kan het forum reglement in het ene geval aangewend worden op basis van hoe iets inwerkt op een ander (wat dus subjectief is) en op het andere moment juist niet, al naar gelang het het team van moderators uitkomt? Dit terwijl mij door vele mods is verzekerd dat de forum regels voor iedereen gelden: voor alle posters en alle mods.
Dit leidt mij tot een conclusie die deze topicvraag in mij naar voren brengt:
Topicvraag:
Is het zo dat het forumreglement geïmpliceerd wordt op basis van hoe iets overkomt, of op basis van wat er plaatsvindt (fenomenen (subjectief), of noumenen (objectief))?