Er wordt hier wel héél hard van de toren geblazen.
Op dit moment krijgen wij les van een godsdienstleerkracht die een zeer conservatief christen is.
Dat kan niemand hier beoordelen. Vraag eens rechtstreeks aan hem of hij dat ook echt is.
Normaal gezien is het de bedoeling om dit jaar verschillende godsdiensten en politieke leerstelsels te bespreken, maar zijn lessen gaan uitsluitend over het christendom.
Misschien komt dat nog. Vraag het eens aan hem hoe dat zit.
Misschien dat een actieve leraar hier iets over kan zeggen.
Volgens mij ligt het lesprogramma volledig vast, en de behandelde stof moet overeenstemmen met de stof van collegaleraren in hetzelfde vak, zodat er gemeenschappelijke toetsen kunnen worden afgenomen.
Dit is niet mijn punt of ergernis, maar het feit dat hij allerhande leugens verkoopt over de Islam als godsdienst, daar heb ik het niet zo op. De profeet Mohamed zou mensen met geweld verplicht hebben tot bekering naar de Islam,
Je moet Jesus niet met Mohammed vergelijken. We hebben het over totaal verschillen periodes en situaties en personen. Mohammed was (in tegenstelling tot Jesus) een geweldadig persoon.
Maar let wel, er is een zéér groot verschil tussen die twee personen.
Jesus is een zoon van God (volgens het Christendom).
Mohammed is "slechts" een profeet (volgens de Islam).
Imaams zouden haat prediken in de moskeeën jegens de "anderen",...
Helaas is dat nogal eens voorgekomen. Enkele Imams zijn derhalve ook het land uitgezet.
Zelf heb ik niet superveel kennis van zaken, maar wel genoeg om te weten dat er niets van waar is.
Er bestaat een Nederlandse vertaling van de koran.
Wat nog het spijtigste is aan de hele zaak is, is dat hij zeer grote groepen van klassen meekrijgt in zijn visies. Steeds meer mensen geven hem gelijk en werpen nog meer (niet reëele) argumenten in de groep waardoor het zich nog meer verspreid.
Vertel je ergenis aan de betreffende leraar of aan je klassenleraar.