Puzzel Puzzels
Yamaha Power
Artikelen: 0

Re: Brandstof met Aceton

Het is dus al bewezen dat aceton gunstige effecten heeft op een 4-takt motor, het zorgt voor minder verbruik en iets beter reagerende motor. Maar weet iemand of dit hetzelfde is voor 2-takt motoren, zoals karting ???

ads

Steun Sciencetalk Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Libelle Marjolein Bastin Agenda 2026 - één jaar lang genieten - Incl. handige ringband, elastiek en 8 ansichtkaarten

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

zeeman

Uw motor verbruikt iets minder brandstof per 100 km.Die aceton is ook niet gratis.Is het economisch de moeite waard ?Zoja succes!Door het toevoegen van aceton of benzine wordt de brandstof dunner.Wat gebeurd er met de dichtingen in de injectiepomp?Blijft de temperatuur boven de zuiger op een veilige waarde?Bij een constant toerental en belasting zou men de uitlaat temperatuur van ieder cilinder moeten meten,met en zonder toevoeging.OP grote motoren ligt die temperatuur rond de 360°.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Wouter_Masselink

Zelf wanneer het economisch rendabel is, dan is het niet interessant voor de oliesheiken. Deze verkopen olie per duizenden vaten tegelijk. Wanneer er aceton wordt toegevoegd wordt er minder olie afgenomen en neemt hun omzet dus flink af. Een kwestie van geld.
"Meep meep meep." Beaker
markjanssenhellevoet

Even iets anders.

Aangezien ik een hobbykas heb en daarin een zibrolaser(kachel met evaporator).

Stook ik op zuivere petroleum type c.

Maar mijn vraag is ,kan ik ook diesel tanken aan de pomp en dan net zo brandbaar maken als petroleum.

Ik heb het nl al geprobeerd ,zo lang de kachel heet is en brand gaat het goed.

Maar vanuit een koude opstart.....ho maar.

Kan ik de diesel mengen met benzine of aceton of iets anders om hem net zo,n eigenschap mee te geven als zijnde petroleum?

Graag Uw reaktie.

Mark

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

markjanssenhellevoet

markjanssenhellevoet schreef:Even iets anders.

Aangezien ik een hobbykas heb en daarin een zibrolaser(kachel met evaporator).

Stook ik op zuivere petroleum type c.

Maar mijn vraag is ,kan ik ook diesel tanken aan de pomp en dan net zo brandbaar maken als petroleum.

Ik heb het nl al geprobeerd ,zo lang de kachel heet is en brand gaat het goed.

Maar vanuit een koude opstart.....ho maar.

Kan ik de diesel mengen met benzine of aceton of iets anders om hem net zo,n eigenschap mee te geven als zijnde petroleum?

Graag Uw reaktie.

Mark
Goh bedankt voor de vele reakties ;)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!