zo heb ik al een idee over de motoren, het zijn motoren die geen uitstoot hebben, hierdoor heb je dus geen verlies, het werkt alsvolgt,
in de motor zit een magneet, een eeuwige, dan wel een kunstmatige. de motor heeft een kegelvormige vorm, de magneet zit op de 'bodem' van de kegel. Iets verder op de kegel zit rondom een soort blazer, deze blaast van alle kanten een metaal dat wordt afgestoten door de magneet de magneet zet zich dus af tegen deze deeltjes doordat de deeltjes naar beneden worden gedrukt, de deeltjes worden weer naar boven gebracht door een soort lift
Voor de zuurstof fotosynthese, de planten worden gegeten als voedsel (evt genetisch gemanipuleerd het lijkt me dat niemand hier bezwaar op heeft op dit forum).
Het water kan steeds worden hergebruikt, er moet dan alleen een waterzuiverings installatie aan boord zijn
Een probleem is de zwaartekracht, deze is moeilijk tot niet na te bootsen, als jullie ideeen hebben, graag!
Een ander probleem is de energie, het zuipt natuurlijk energie zo'n motor, dus dacht ik aan een soort kernsplitsing aan boord, misschien is het mogelijk om aan een verval reactie energie te onttrekken?
Maar als het zo groot is is het natuurlijk niet te bouwen, maar als jullie goede ideeen hebben (of kritiek) graag tnx[/img]
Puzzels