Elvan schreef:Je had gelijk, Jan. Er zat een fout in mijn links, die enkel in IE zichtbaar was.
Ik had de 'visitted link' (bezochte links) nog aanstaan, wat voor firefox <3 geen verschil maakt maar voor IE natuurlijk wel.
Ik hoop enkel dat jouw probleem van de bibberende linken nu ook opgelost is.
yep
Ik heb ook een spelling-controle laten lopen. Daar gaat mijn eerste indruk. =D>
Dan nog een belangrijke begripsfout. Fulguriet is geen gesteente, net zo min als stalagmiet of stalactiet. Dit zijn geen van allen stofnamen (zoals zand), maar voorwerpsnamen. Je kunt bijvoorbeeld niet zeggen "Wat is trein? Trein is vervoermiddel". Je kunt wél zeggen "Wat is EEN trein? EEN trein is EEN vervoermiddel".
Het is dus EEN fulguriet, een voorwerp, een holle buis.
Dan nu nog storende (taal)fouten verwijderen. Bijvoorbeeld:
Een Fulguriet ontstaat wanneer bliksem inslaat in kwart
zrijke bodems. Hierbij smelt en fuseert het aanwezige gesteente, meestal zandkorrels, bij een geschatte temperatuur van ongeveer 4000°C. Het
gesteente fulguriet is dus een metamor
ph gesteente.
(Nee, fulguriet is géén gesteente, een fulguriet is opgebouwd uit metamorf kwarts)Het dankt zijn holle uiterlijk
dankzij zijn blootstelling (die fulguriet wordt nergens aan blootgesteld, die is het resultaat van een blootstelling van kwarts aan -) aan plotse extreme temperatuur, en afkoeling, vergelijkbaar
bij het glasblazen.
De beste plaats om
een fulguriet terug te vinden is in woestijngebieden, waar niet alleen zand in overvloed
terug te vindenis, maar ook
de voldoende
aanwezige wind om de
gesteentes fulgurieten bloot te leggen.
De types fulguriet kunnen ruim vari
eren
van de vindplaats.
Opvallend is dat het gesteente in woestijnen niet terug te vinden zijn (het gesteente >--> zijn ?, overigens is het dus geen gesteente)) in de duinen, maar in de zandkuilen,
daar het grondwater het
dichts is.
En zo kun je beter eens met een stofkam door al je teksten gaan, want er staat vrijwel géén zin in zonder zéér storende taalfouten.