Puzzel Puzzels
The Don
Artikelen: 0

Re: geesten oproepen

Mijn ervaringen zijn met de huidige wetenschap niet te beschrijven en het is zeker geen onzin!

Je ervaringen zijn inderdaad niet te beschrijven met de huidige wetenschap omdat het zich allemaal in je hoofd plaatsvind. Het is voor jou dan ook geen onzin omdat jij het meemaakt. Voor een ieder zinning persoon is het natuurlijk totale onzin dat je materie met je geest zou kunnen verplaatsen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

p__

Je ervaringen zijn inderdaad niet te beschrijven met de huidige wetenschap omdat het zich allemaal in je hoofd plaatsvind. Het is voor jou dan ook geen onzin omdat jij het meemaakt. Voor een ieder zinning persoon is het natuurlijk totale onzin dat je materie met je geest zou kunnen verplaatsen.
Voor ieder zinnig mens geld dat ze nog geen enkele verklaring voor het bewustzijn hebben. Verder hebben experimenten (PEAR + Global Consciousness Project) al genoeg aanwijzingen geleverd dat het bewustzijn wel invloed op materie kan hebben.

Bovendien, kun jij niet met je 'geest' je lichaam bewegen?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

p__

The Don schreef:er ligt een miljoen dollar op je te wachten als je onomstotelijk kunt aantonen dat je iets kunt bewegen met alleen je geest.

Als iemand dit zou kunnen was dit toch allang bewezen? waarom zijn er dan toch nog mensen die denken dat het mogelijk is? Waarom houden mensen zichzelf zo voor de gek? daar moet eens een onderzoek naar gedaan worden!
Ja, die heb ik wel vaker gehoord van de miljoen dollar.

En degene die beslist of er bewijs is, is een skeptic.

Nogal logisch dat hij nooit toe zou geven dat er bewijs is, dan zou hij namelijk 1 miljoen dollar armer zijn....
NASE

als het bewijs goed genoeg is, dan moet hij het wel uitbetalen. Blijkbaar zijn er gewoon nog geen goede bewijzen.
TimeTraveler

er ligt een miljoen dollar op je te wachten als je onomstotelijk kunt aantonen dat je iets kunt bewegen met alleen je geest.

Waar is die miljoen op te halen? Heb je een link/referentie?
The Don

TimeTraveler schreef:
The Don schreef:
er ligt een miljoen dollar op je te wachten als je onomstotelijk kunt aantonen dat je iets kunt bewegen met alleen je geest.
Waar is die miljoen op te halen? Heb je een link/referentie?
http://www.randi.org/research/

Het is een test waar geen speld tussen valt te krijgen en tot nu toe heeft niemand zelfs maar de voorronde gehaald (waar de eisen veel minder streng zijn!)
The Don

p schreef:
The Don schreef:
Voor ieder zinnig mens geld dat ze nog geen enkele verklaring voor het bewustzijn hebben. Verder hebben experimenten (PEAR + Global Consciousness Project) al genoeg aanwijzingen geleverd dat het bewustzijn wel invloed op materie kan hebben.

Bovendien, kun jij niet met je 'geest' je lichaam bewegen?
Dit is een wederkerende discussie: PEAR en GCP hebben NIET omomstotelijk bewijs geleverd dus hou alsjeblieft op met die onderzoeken te noemen als "wetenschappelijk" bewijs. Heb je de kritieken op die onderzoeken niet gelezen? of wil je gewoon niet zien dat die onderzoeken eigenlijk geen resultaten voortbrengen.

Verder is het laten "bewegen" van je lichaam gekoppeld aan electronenoverdracht in je neuronen/spieren etc. dit is meetbaar en wetenschappelijk uitgebreid verklaard. Wat ik bedoel met het laten bewegen van materie met de geest is dat met alleen je wilskracht je opjecten kunt verplaatsen zonder tussenkomst van meetbare/zichtbare krachten. (Dat ik dit nog moet uitleggen is wel erg....zucht.. :wink: )
p__

Dit is een wederkerende discussie: PEAR en GCP hebben NIET omomstotelijk bewijs geleverd dus hou alsjeblieft op met die onderzoeken te noemen als "wetenschappelijk" bewijs. Heb je de kritieken op die onderzoeken niet gelezen? of wil je gewoon niet zien dat die onderzoeken eigenlijk geen resultaten voortbrengen.
Daarom heb ik het ook over aanwijzingen. Ik heb de kritieken gelezen, en degene die kritiek gaf ging ervanuit dat 1 van de onderzoekers gesjoemeld heeft met de resultaten. Verder is het een koud kunstje om met statistieken te rotzooien om zowel bewijs VOOR als TEGEN te leveren. Vooralsnog ga ik ervanuit dat het hier om 'aanwijzingen VOOR' gaat, maar de tijd zal het uitwijzen, wanneer de resultaten ooit gepubliceerd zullen worden.

En hou jij nou eens op met te beweren dat deze aanwijzingen allemaal onzin zijn en dat degenen die het hier niet mee eens zijn niet zinnig zijn.
Verder is het laten "bewegen" van je lichaam gekoppeld aan electronenoverdracht in je neuronen/spieren etc. dit is meetbaar en wetenschappelijk uitgebreid verklaard. Wat ik bedoel met het laten bewegen van materie met de geest is dat met alleen je wilskracht je opjecten kunt verplaatsen zonder tussenkomst van meetbare/zichtbare krachten. (Dat ik dit nog moet uitleggen is wel erg....zucht.. :wink: )
Ja leuk, en wat is een electron?

Weet jij soms niet dat beweging op zichzelf al een paradox is? Of heb jij het antwoord op Zeno's paradox, waarin een schildpad het tegen Achilles opneemt in een race. Hierbij geld dat Achilles de schildpad nooit kan inhalen, omdat de afstand tussen hem en de schildpad telkens halveert, en dus nooit 0 wordt.

Probeer jij nu eens wat dieper over de realiteit na te denken. Je kunt wel alles klakkeloos een naampje geven ('electronen in de spieren'), maar hier schiet je echt niet veel mee op.

De enige manier waarop die paradox opgelost kan worden, is als je ervan uit gaat dat de electronen in je lichaam een klein 'sprongetje' (of een teleportatie) door de ruimte maken.

Verder wijs ik je er opnieuw op, dat volgens jouzelf, de mens niet eens een geest heeft. Waarom beweer je dan wel dat de menselijke geest het eigen lichaam kan laten bewegen? Je gelooft ook al niet in een vrije wil, en het bewustzijn kun je ook al niet verklaren.

Kortom, jouw 'zinnige' aanpak, levert totaal geen antwoorden op.
Knownothing

Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
p__

Knownothing schreef:http://www.sciencemuseum.org.uk/on-line/el...ion1/index1.asp

En nu jij: wat is een geest?
Juiste antwoord: niemand weet wat een electron is.

Wat een geest is, daar verschillen de meningen over en uiteraard weet ook niemand wat het precies is.

In dit topic ga ik ervanuit dat het een aspect van het menselijk bewustzijn is, dat na de dood van het lichaam blijft bestaan.
Anonymous

Ik geloof opzich wel in geesten, ik heb ook een keer met zo'n medium een geest opgeroepen, toen ging zo'n geest in mijn vriends lichaam (hij deed ook mee) en je kon hem gewooon vragen stellen en die geest antwoord dan en die vriend van mij d8 gewoon dat ie aan het slapen was dus.... ik geloof er wel degelijk in :shock:
Afbeelding
eleen

geesen kan je wel oproepen maar je zal ze nooit zien.

ik heb het een keer gedaan met een vriendin, we hebben een klopgeest opgeroepen en toen werd er geklopt maar dat was haar broertje... alle onzin om het oproepen van spoken klopt gewoon niet.
san

ik kan echt niet geloven dat er mensen serieus over dit onderwerp praten, ik bedoel, als iemand met bewijzen kan komen dan is het het pas waard er over te discussieren toch?!
The Don

p schreef:Ja leuk, en wat is een electron?

Weet jij soms niet dat beweging op zichzelf al een paradox is? Of heb jij het antwoord op Zeno's paradox, waarin een schildpad het tegen Achilles opneemt in een race. Hierbij geld dat Achilles de schildpad nooit kan inhalen, omdat de afstand tussen hem en de schildpad telkens halveert, en dus nooit 0 wordt.
Uit deze uitspraken blijkt dat jij niet voldoende kennis van de natuurwetenschap hebt. Veel bijgeloven vloeien voort uit onwetendheid. Ik zeg niet dat ik alles weet maar ik weet voldoende om te kunnen zeggen dat het onmogelijk is om electronen te laten "teleporteren" zoals jij zegt. En als ik iets probeer te benoemen in lekentaal zoals "electronen in de spieren" dan snap je het niet?

moet ik het dan even op de officiele manier vertellen?

"Een elektron is een elementair deeltje, dat deel uitmaakt van een atoom of zich vrij in de ruimte bevindt. Als het zich in de ruimte bevindt, ondervindt het (net als een ion) invloed van een elektrisch veld en als het beweegt t.o.v. een magnetisch veld ook invloed daarvan. Het woord elektron komt van het Griekse woord ελεκτρον voor barnsteen."

daarnaast is beweging voor jou natuurlijk moeilijk te begrijpen aangezien het idee van een ruimte/tijd continuum waarschijnlijk te ingewikkeld is.

"In de moderne visie (met de relativiteitstheorie in acht genomen) is beweging de relatieve beweging van een lichaam ten opzichte van de absolute ruimte-tijd"

Laat ik het makkelijk zeggen:

spieren worden geinduceerd door electrische stroom dat bestaat uit electronen, deze electronen overdracht wordt aangestuurd door bepaalde hersenkwabben die de electronen door de zenuwbanen sturen.

als electronen geen geleidend "medium" om doorheen te stromen kan er dus ook geen electronenoverdracht/spierbeweging plaatsvinden.

Waar haal je het waanidee van teleportatie van electronen vandaan? Ga je alsjeblieft eens inlezen in deze materie voordat je gaat posten op een wetenschapsforum!

Ik denk dat jouw bijdrage meer positive reacties zal uitlokken als je op een paranormaal forum zit.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

The Don

Ik geloof opzich wel in geesten, ik heb ook een keer met zo'n medium een geest opgeroepen, toen ging zo'n geest in mijn vriends lichaam (hij deed ook mee) en je kon hem gewooon vragen stellen en die geest antwoord dan en die vriend van mij d8 gewoon dat ie aan het slapen was dus.... ik geloof er wel degelijk in :shock:

Geloven mag natuurlijk, maar dit is een wetenschapsforum dus probeer eens te beschrijven waarom je erin gelooft. en wat de wetenschappelijke verklaring hiervoor is.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!