Hallo mensen,
Ik weet sinds een aantal maanden dat ik (ook) een beelddenker ben en ben sindsdien op zoek naar mensen die ditzelfde ontdekt hebben. Ik ben het boek denkbeelden over beelddenkers aan het lezen en er wordt me steed smeer duidelijk waarom ik op bepaalde situaties anders reageer dan anderen.
We hebben tijdens de IQ-test ontdekt dat ik een beeld denker ben, tijdens de vraag om zoveel mogelijk dieren op te noemen binnen een minuut. ik zag mezelf in een dierentuin lopen (burgers-zoo en Gaja Park

) en kon zo ontzettend veel dieren binnen een minuut opnoemen.
Daarnaast wil ik er graag in mijn werk gebruik van maken, maar raak vaak gefrustreerd doordat ik mijn beelden die ik zie niet kan omzetten op papier. herkent iemand dit??
groeten
Paul
Musje schreef:De leeftijd dan voordat een kind gaat praten.
Een vraag daarbij: zou een kind van twee die al praat (je hebt gelijk, doorgaans is dat wel zo) gelijk met het praten overschakelen naar een andere manier van denken?
Alle kinderen zijn beelddenkers tot ongeveer 6 jaar. daarna wordt het proces gestart om met taal te gaan werken, in groep 3 van de lagere school. Beelddenkers komen dan pas "naar voren" zeg maar. Vaak blijkt ook nog eens dat beelddenkers hoogbegaafd zijn (zoals in mijn geval). helaas was er vroeger niet veel over bekend en wordt het positieve van de hoogbegaafdheid en beelddenken niet ten volle benut. Leonardo Da vinci is trouwens een goed voorbeeld van een hoogbegaafde beelddenker.