wotorix schreef:Ik heb enkele twijfels over het bestaan van gravitonen. Als de ruimte volgens de algemene relativiteitstheorie wordt verbogen, dan zijn er toch geen interacties nodig om deeltjes van beweging te laten veranderen aangezien ze de geodeten volgen?
Zouden gravitonen ook niet met zichzelf moeten interageren zoals gluonen? Ze dragen immers ook "zwaartekrachtslading", zijnde energie. Dat zou zwaartekracht sterk moeten maken? Of is zwaartekracht nog zwakker dan we dachten?
Zwaartekracht is een gevolg van veldverschuiving, het is geen "kracht" zoals we die ervaren tussen de elementaire deeltjes onderling.
Het is wel zo dat subatomaire deeltjes (die deze velden beschrijven) interfereren met atomaire deeltjes, waardoor ze in een andere baan terechtkomen en hun veldspanning verliezen. Deze hypothese stelt dus dat door interactie van deeltjes ruimtebuiging mogelijk wordt.
Simpel voorgesteld komt het er op neer dat grote massa's "ruimte" absorberen en zwaartekracht veroorzaken.