Puzzel Puzzels
jkien
Moderator
Artikelen: 0

Re: Je voeten in 1500kg beton

Dus als je aan je armen wordt opgetild, krijg je last van je armen ;) . Maar dit kun je oplossen door, net zoals bergbeklimmers, zo'n pakje aan te doen. Dit verdeeld de kracht over je hele lichaam en dus niet alleen op je armen.
Geen pakje, een klimgordel.

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

aristoteles

Geen pakje, een klimgordel.
ik kwam niet op het woord ;)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

317070

Ik zou wiebelen met mijn voeten en benen, zodat je meer plaats hebt ipv alleen op de tenen te gaan staan.
Ik zou er uit stappen... maar ik heb wel vaker vreemde ideeën.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-
mitsumark

ik zou me niet bemoeien met de maffia ;)

maar als je toch gaat wiebelen, hoef je dat alleen de laatste periode te doen, net voor het uitgehard is.

nog even over dat gewicht aan het touw.

als je datzelfde touw met 1kg eraan over een katrol gooit, en aan de andere kant ook 1kg hangt wordt de spanning wel 2x zo groot.

(zelfde situatie heb je met 2/4 paarden lijkt me)
bboon

mitsumark schreef:ik zou me niet bemoeien met de maffia ;)

maar als je toch gaat wiebelen, hoef je dat alleen de laatste periode te doen, net voor het uitgehard is.

nog even over dat gewicht aan het touw.

als je datzelfde touw met 1kg eraan over een katrol gooit, en aan de andere kant ook 1kg hangt wordt de spanning wel 2x zo groot.

(zelfde situatie heb je met 2/4 paarden lijkt me)
Deze vergelijking gaat niet op. De krachten werken namelijk horizontaal en niet verticaal.

Je kan immers niet meer spanning op een touw zetten als dat je zelf kan trekken. (heeft te maken met de weerstand t.o.v. de grond.

Of je trekt de ander weg als jij harder trekt dan de ander (waardoor de spanning niet verder kan oplopen dan dat de ander trekt) of de ander trekt jou weg.

ads

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Brepols bureau agenda - 2026 - 1 dag op 1 pagina - LIMA - 13.3 x 20.8 cm

Bekijk product

mitsumark

gleed het paard in het onderzoek weg, of was het gewoon niet sterker ?

zolang je nog grip hebt kun je de spanning in het touw blijven verhogen door met meer kracht te trekken.

(of heb ik niet opgelet in de klas vroeger =D> )

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!