Onmogelijk lijkt het me niet, maar tegen dat het af is, kan de mens zich sneller teleporteren van Europa naar Amerika.
1) We weten nauwelijks iets over de diepzee, laat staan dat we goed de grondstructuren er onder kennen, en daar voldoende stabiliteit uit kunnen halen.
2)Een vacuüm buis onder 2km (of meer) water? Hoor ik dat goed? Hoe zul je je buis ooit stevig genoeg krijgen? En hoe zul je die ooit vacuüm kunnen trekken? De meeste mechanische vacuümpompen kunnen het wel ledig genoeg trekken, maar enkel als ze uitmonden in atmosfeerdruk...
3)Als er iets mis gaat, is iedereen dood... en op 5000km kan er veel misgaan. Op 2000m diepte trouwens ook...
4)Hoe zul je zoiets graven? Een machine opereren vanop 2000km afstand is geen sinecure, zeker als er iets mis gaat. OF ben je van plan mensen in de halve tunnel te sturen?
5) het midden van de oceaan is heel instabiel gebied, dat probleem hadden ze bij het kanaal niet.
Lang leve teleportatie zou ik zo zeggen
