Puzzel Puzzels
Miosh
Artikelen: 0
Berichten: 69
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 15:09

Re: De atlantische tunnel

Qua feitelijke ervaring is dat nauwelijks anders dan wat je in een heel lange tunnel zou voelen.
Ik heb toch het idee dat de gevoelservaring behoorlijk mee telt, maar inderdaad zou dit (door slim te ontwerpen o.i.d.) wat afgezwakt kunnen worden.

Zelf in de auto rijden is inderdaad zeker niet rendabel, kunnen we dus wel afschrijven.
Toch?

ads

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Gebruikersavatar
scorchingthevortex
Artikelen: 0
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 01 mei 2009, 11:56

Re: De atlantische tunnel

Ik denk dat het veiligheidsaspect even wordt vergeten? Je hoort mensen snel uit tunnels te kunnen halen als er iets mis gaat, dan denk ik niet alleen maar aan echte rampen, maar technische storingen. Dat kan je bij deze tunnel niet makkelijk voor elkaar krijgen. Je zult in ieder geval 2 tunnels moeten hebben, eentje voor het reguliere verkeer en eentje voor de hulpdiensten. Ze zou zelfs ondergronds bemande noodhulpstations moeten stationeren, hulp van bovenaf komt anders te laat.

Het project zelf klinkt wel leuk, maar met de snelheid waarmee de technologie zich ontwikkelt, weet ik niet of het rendabel is? Als je tunnel het qua rendement aflegt tegen nieuwe vormen van vervoer (scramjet passagiertoestellen?) tegen de tijd dat het af is dan heb je alleen een ongelooflijk dure gat in de grond. Tenminste kunnen vliegtuigen je overal afzetten waar een vliegveld is en in de toekomst misschien zelfs echt overal. Zo'n tunnel kan je niet verplaatsen, dus zul je aan het eind van de tunnel je weg nog moeten vervolgen. Daarmee verlies je ook tijd.

Nee, ik denk niet dat het gebouwd zal worden, het is gewoon niet nuttig.

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS5350i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
317070
Artikelen: 0
Berichten: 5.612
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 17:05

Re: De atlantische tunnel

Onmogelijk lijkt het me niet, maar tegen dat het af is, kan de mens zich sneller teleporteren van Europa naar Amerika. :P

1) We weten nauwelijks iets over de diepzee, laat staan dat we goed de grondstructuren er onder kennen, en daar voldoende stabiliteit uit kunnen halen.

2)Een vacuüm buis onder 2km (of meer) water? Hoor ik dat goed? Hoe zul je je buis ooit stevig genoeg krijgen? En hoe zul je die ooit vacuüm kunnen trekken? De meeste mechanische vacuümpompen kunnen het wel ledig genoeg trekken, maar enkel als ze uitmonden in atmosfeerdruk...

3)Als er iets mis gaat, is iedereen dood... en op 5000km kan er veel misgaan. Op 2000m diepte trouwens ook...

4)Hoe zul je zoiets graven? Een machine opereren vanop 2000km afstand is geen sinecure, zeker als er iets mis gaat. OF ben je van plan mensen in de halve tunnel te sturen?

5) het midden van de oceaan is heel instabiel gebied, dat probleem hadden ze bij het kanaal niet.

Lang leve teleportatie zou ik zo zeggen ;)
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!