Puzzel Puzzels
-Frankenstein-
Artikelen: 0

Re: weet iemand zijn IQ

Ik heb een scheef IQ, taal haalt mijn score naar beneden.

Zijn er andere forumleden die een zwakzinnig hersendeel hebben terwijl de rest goed functioneert ?

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

5 Zelfklevende Rollen voor Mini Printer - Navulling - Pocket Printer Papier - Sticker Rollen Papier

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Antoon

Ik ben ook niet goed in taal, maar ik ben bang dat dat tevaak wel te merken is
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anthrax

antoon de test die wij gedaan hebben daar kwam toch geen taal in voor?
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
OneStepForward

Ik heb het niet zo op die testjes.

Wel grappig, maar de waarde die men er aan geeft...tja...

Er bestaan wel meer soorten inteligentie, die soms zelfs belangrijker zijn.

De test zelf vind ik trouwens wat eenzijdig.

Tevens vind ik het een raar systeem. Als de bevolking compleet dom zal worden stijgt mijn IQ, terwijl ik niet slimmer ben geworden.

Daar komt nog bij dat je jezelf kunt trainen waardoor je als nog een hoger IQ zal hebben.

Ik zelf had geloof ik op zo'n internet testje een iq van ergens in de honderd twintig...

Internet testjes zijn trouwens niet zo betrouwbaar als de echte test.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
Antoon

antoon de test die wij gedaan hebben daar kwam toch geen taal in voor?
Ssst!

Nee inderdaad. Dat is weer een ander soort IQ test. want van al die soorten word je nog niets wijzer over je IQ
Jan van de Velde

Xtropez schreef:
mijn iq was 3 jaar geleden laten testen : 122 ( zo een IQ blijft dat altijd het zelvde, of vermeerd dat ook en verlaaggt dat?
Bij een IQ-test wordt je begrips/inzichtsniveau getest en vergeleken met de rest van de bevolking. het is eigenlijk je verstandelijke leeftijd gedeeld door je werkelijke leeftijd, x 100 %.
Geheel volgens verwachting werd gevonden dat het hoogste IQ wordt gevonden bij gemiddelde leeftijden. IQ wordt verondersteld toe te nemen tot volwassendom en bij het verouderen weer af te nemen. Let wel, de hier gerapporteerde verschillen zijn niet het resultaat van een longitudinaal onderzoek. Generatieverschillen spelen dus mee in de gevonden verschillen.
Van : http://www.123test.nl/over_123test/onderzoek/iq/

Hier staat ook dat IQ's verschillen naar geslacht, roken/niet roken en nog een boel andere factoren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
ZonnTroLL

Jaah en ik had blijkbaar ergens een IQ van 135 (wiskunde), 132 (algemene kennis) en 100 (taal) :P Waaruit blijkt dat die test toch zeer onbetrouwbaar is. Ik moet zeggen dat ik WiskundeOlympiades wel goed kan, maar mijn toetsen van Wiskunde zijn toch véél zwakker, dus geen reden om mij voor Wiskunde een IQ van 135 te geven. :roll: Dus laat ik zeggen dat ik mijzelf met een IQ van 115 schat.

ps: op iq-tester.nl had ik ook 133.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
-Frankenstein-

http://www.123test.nl/over_123test/onderzoek/iq/
Einde van de test

Lever je antwoorden in door naar het betaalmenu te gaan. Beantwoord eerst de onderstaande achtergrondvragen.
Na een half uur deze test gedaan te hebben kom ik uit op het betaalmenu.
Transactiekenmerk itDBw4214  

Omschrijving IQ rapport  

Bedrag 14.00 Euro
Pas als je 14 Euro betaald dan krijg je de uitslag te zien. Als je hier in trapt maakt de uitslag niet meer uit, dan ben je pas echt dom.
Jan van de Velde

Zo vergaand had ik deze site niet gecontroleerd......... Niet intrappen dus. Maar ik denk niet dat het veel afdoet aan de betrouwbaarheid van de info op de startpagina.

overigens vond ik onder de toets: "over 123-test" linksbovenaan de startpagina deze info:
Gratis

Op 123test kan je je helemaal uitleven op testgebied. Zonder kosten en verplichtingen. Bijna alle tests op 123test zijn gratis. En je hoeft er ook geen persoonlijke adresgegevens voor achter te laten. Ook in de toekomst zal dat zo blijven. Voor die mensen die een uitgebreide test willen maken, voor bijvoorbeeld een assessment of loopbaanbegeleiding, zijn er ook meer serieuze, professionele tests. Voor deze tests wordt soms een vergoeding gevraagd. Dat staat vooraf altijd aangegeven.
Was dat bij die test die jij kennelijk deed dan niet tevoren aangegeven zoals beloofd in de quote?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Mario

Ik heb de test gedaan bij Mensa en kwam net boven de 140 uit...zowel op schaal van Cattel als Raven... :roll:

Ik vind mezelf niet intelligent en doe en gedraag mij zeker ook zo niet want ik krijg altijd tegenwind dus daaruit besluit ik dat je die testen met een korreltje zout moet nemen...
Veldslagen winnen betekend niet dat je de oorlog zal winnen...
Cycloon

Jah, ik vind deze IQ tests ook niks hebben, zoiezo vind ik een IQ test fake, of het nu op internet gebeurd of door speciale mensen :P

Je wordt meestal enkel getest op wiskundige zaken, maar wil dit zeggen dat je slim bent ? In wiskunde mss wel, maar als je niet behoorlijk kan praten dan denk ik niet dat je echt 'slim' te noemen bent. Algemene kennis test zijn ook zo vaag, je kan 10 vragen krijgen die je allemaal niet weet, en je er daarna 100den geven zonder fouten te maken. Dus ik vind IQ tests echt niks hebben, sorry hoor mensen :roll:

Voor mezelf denk ik dat ik wel vrij hoog scoor op wiskundige/wetenschappelijke test (had ook beste score van de klas op de VWO :P ) Maar wanneer ze me een taal test zouden geven dan zou dit al heel wat lager zijn, en wanneer het over frans, duits, of wat dan ook zou gaan dan ben ik fenomenaal gebuisd :P
Mario

en wanneer het over frans, duits, of wat dan ook zou gaan dan ben ik fenomenaal gebuisd

Dat heeft niks met je IQ te maken want als je het niet voldoende kan studeren kan je het ook niet weten...
Veldslagen winnen betekend niet dat je de oorlog zal winnen...
Laurentius

Mario schreef:Ik heb de test gedaan bij Mensa en kwam net boven de 140 uit...zowel op schaal van Cattel als Raven... :roll:  

Ik vind mezelf niet intelligent en doe en gedraag mij zeker ook zo niet want ik krijg altijd tegenwind dus daaruit besluit ik dat je die testen met een korreltje zout moet nemen...
Waar kan ik die mensa test vinden ?
Sjorssnors

Ik gebruik liever ook geen conclusies, vanuit beperkte invalshoeken gemaakt. Het spectrum van een test moet zo breed mogelijk zijn. Een iq-test op basis van de inmiddels bekende invalshoeken van de meervoudige intelligentie zou objectiever zijn. Het omvatte emotionele quotiënt is echter nogal relatief, wat het maken van een eenduidige test bemoeilijkt.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

kombelpeter

Mijn laatste iq-test was toen ik 7 was. Ik had iets van 130-140.
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!