en een hybride model?
een soort vliegtuig/zeppelin wat waterstof gebruikt om omhoog te gaan en als brandstof om vooruit te komen
nadeel is dat je omlaag gaat naarmate je verder vliegt, maar aan de andere kant moet je toch landen
Moderator: Rhiannon
Dat lijkt me dus niet, afgezien van verticaal omhoog, maar daar heeft niemand iets aan.Als je een AIRBUS met lading van een paar honderd ton in de lucht kunt krijgen,vraag ik me af of een discusmodel met hetzelfde motorvermogen,maar wel aangepast aan het model en met behulp van hefkracht door gas, toch wel eenvoudiger de lucht in gaat.
De 20 miljoen voor de ATR72 is per heden, dit toestel is nog in productie.oktagon schreef:Die $ 20 milj. die wordt genoemd,zijn dat kosten per heden of terug gebracht naar nivo 1936?
Ik had het idee dat de kosten voor een standaard 737 wel een "beetje" hoger lagen.
Wat zou het handiger maken dan een vliegticket kopen en gaan? Wat locale vliegvelden vertrekt zou je ook bijv vanaf eindhoven kunnen vertrekken per vliegtuig, dan heb je nauwelijks gedoe met wachtrijen en checkins.Wel, die zeppelin met de vleugelachtige vorm zou toch fantastisch zijn in de burgerluchtvaart? 120 knopen is ongeveer 200 km/u hé? Die zouden toch heel populair zijn voor daguitstapjes? Men kan dan bvb om 3 uur 's ochtends naar een plaatselijk "zeppelin" station gaan, een ticketje kopen voor Rome voor een 30-40 euro en dan 6-7 uur op de zeppelin (slapen want het is een stille hybride) om dan om 9-10 uur aan te komen. En dan keert men 's nachts gewoon terug.
Dat zou toch Ideaal zijn?
Ok 30-40 euro is misschien een beetje ver naar onderen geschat, maar op die link naar die "hybrid vehicle vleugelvormige zeppelin" was er vermeld dat er 70% minder brandstof wordt verbruikt per ton. (stel +-7 normale mensen met bagage = 1 ton ) En er kan een payload van 1000 ton megenomen worden waarvan vb 500 ton voor reizigers is. Dat zijn dan ongeveer 350 mensen.Benm schreef:Wat zou het handiger maken dan een vliegticket kopen en gaan? Wat locale vliegvelden vertrekt zou je ook bijv vanaf eindhoven kunnen vertrekken per vliegtuig, dan heb je nauwelijks gedoe met wachtrijen en checkins.
Waarop baseer je de prijs van 30-40 euro voor een ticket naar rome? Als het ding er 7 uur over doet dan vrees ik dat je dat bedrag aan afschrijving alleen al kwijt bent met 100 passagiers. Sowieso is het niet erg aantrekkelijk: Voor 50 euro heb je een enkeltje eindhoven-rome, en haal je het in iets meer dan 2 uur.