Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Zwep
Artikelen: 0

Hbo-> tu

Hallo!

Ik heb mij afgelope jaar bezig gehouden met de opleiding Technische Natuurkunde aan de TH-Rijswijk.

Daar heb ik in één jaar mijn p gehaald en ik sta nu ingeschreven bij de TU-Delft voor de opleiding Technische Wiskunde.

Tot dus ver is alles goed gegaan.

Nu begin ik alleen te twijfelen over mijn kennis van Wiskunde..

Ik hoorde dat ik niet alles heb geleerd dat de VWO'rs weten.. en dat het een behoorlijk pittige opleiding is

Mijn vraag:

Welke boeken/sites kan ik meer leren over wiskunde zodat ik goed voorbereid ben op mijn opleiding?

bvd.

zwep

ads

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

TD

Re: Hbo-> tu

Ik kan het je niet direct zeggen voor jouw specifiek geval (daarvoor ken ik te weinig van het Nederlands onderwijs en wat je waar ziet of gezien zou moeten hebben), maar je kan hier alvast eens kijken voor uiteenlopende boekentips.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 10 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

HP 280M - Draadloze Muis - Extra stil - Ergonomisch - Zwart

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

timwaagh

Re: Hbo-> tu

In utrecht werd alles gewoon herhaald in het eerste blok. dus misschien krijg je (als je genoeg kan en wil) nog wel de kans om die zaken te leren. En hoe weten zij trouwens dat je niet alles gehad hebt? Misschien hebben zij wel ietsjes te hard aan hun duimpjes gezogen. Anders is marktplaats misschien een idee? ik heb daar ook een zooi vwo boeken vandaan gehaald toen ik naar de uni ging. De schoolboeken zijn over het algemeen beter dan universiteitsboeken en zeker dan de zooi die op internet rondzwerft. Als je het naar je zin krijgt en alles goed gaat in die opleiding dan heeft dat niet zoveel te maken met je voorkennis maar meer met je capaciteiten en mentaliteit. Natuurlijk helpt het als je dingen al weet. Maar het helpt voornamelijk de zwakke broeders. Als dat niet zo is dan is het verstandig om direct te kappen en wat anders te gaan doen (anders wordt het een lijdensweg, zoals het nu voor mij is).

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!