Ik vind dat een president zich constant ,,bewijst'' in het opzicht van:,,Ik doe het toch goed''.bendesa schreef:Beste Danny the Nanny
Bedankt voor je reactie en natuurlijk heb je gelijk dat het hier en daar wat provocerend is. Ik zet het graag scherp neer en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet wakker van zou liggen als het koningshuis afgeschaft zou worden. Ik zou daar met plezier mijn bijdrage aan leveren.
Ik zie in jouw verhaal de volgende argumenten staan;
Ja dat ging in die tijd in heel europa zo
en
Neemt niet weg dat dit in veel Europese landen op deze manier gaat
Dat zijn argumenten die klinken een beetje als: Als de hele wereld steelt mag ik het ook of is het minder erg als ik het doe. Ik vind dat dan ook geen steekhoudende argumenten. Bovendien als ik het heb over de boel belazeren en gewoon echt stelen dan heb ik het niet alleen over dat wat er eeuwen terug gebeurde. Het meest recente voorbeeld is misschien wel onze zo alom geliefde prins Bernhard. Met alle respect voor de man hij was gewoon een dief. Hij heeft staatseigendommen (kunst) verkocht en de opbrengsten op zijn eigen rekening gestort. En echt ik heb het niet verzonnen. Daarnaast heeft hij gewoon geld verduisterd vanuit de hofhoudingsadministratie. En als je je zou verdiepen in hem als persoon dan zul je uitvinden dat dat niet het enige is wat hij heeft gedaan.
verder haal je aan:
Je spreekt jezelf gelijk ook weer tegen door te melden dat een president niet goedkoper is, maar wel eerlijker. Waarvoor haal je het argument van de grote uitgaven van ons koningshuis dan naar voren, terwijl een gekozen president zich ook rond laat vliegen, in dure auto's rijdt etc
Als je in een tijd van resessie een miljoen uitgeeft aan je tweede vakantiehuis dan vind ik dat hypocriet dan laat je duidelijk zien dat je echt schijt hebt aan het nederlandse volk en lekker doet wat je zelf wilt.
Nogmaals het gaat niet om het geld maar om de houding van die mensen, de instelling die me totaal niet aanstaat.
En wat te denken van onschendbaarheid?
Het niet hoeven te betalen van belasting?
En verder kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben om in Nederland te wonen omdat er natuurlijk heel , heel veel landen zijn waar alles veel slechter geregeld is
Met vriendelijke groet en respect!
De waardigheid van regeren is bij deze functie vaak ver te zoeken en achteraf blijkt dat hij de verkeerde beslissingen nooit zelf neemt alsmede de goede.
Ons koninghuis komt tenminste altijd goed over en wegsturen zou een leegte brengen bij de echte Nederlanders.