A is inderdaad correct. Het mag duidelijk zijn dat de ziekte recessief is. De persoon met het vraagteken is niet ziek, dus ze heeft alleszins geen ApAp of aa (zie je dat?). De twee laatste mogelijkheden vallen weg. AA is ook niet mogelijk, aangezien haar kinderen de ziekte wel hebben. Het eerste antwoord blijft dus als enige over.
Toch bekruipt me een vreemd gevoel in verband met deze vraag. In mijn herinnering zag ze er anders uit.
Geloof niet alles wat je leest.
Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!