Sign schreef:Ruimte is tijd.
Een gebeurtenis heeft ruimte nodig, en die ruimte is tijd, dat is wat je zegt.
Maar als er geen gebeurtenis plaats vindt in die ruimte, kan je dan nog spreken van ruimte en tijd.
Ook als er geen gebeurtenissen plaats vinden, is in jouw theorie de genoemde ruimte en tijd al aanwezig.
Ja, die tijd blijft aanwezig. Hoe weet je dat? Dat weet je doordat er er
na de moment 'niets' er toch nog iets kan gebeuren.
Voorbeeldje: stel, er is een kamer waar helemaal niets gebeurt. Er is geen gebeurtenis, er zijn helemaal geen processen gaande in die kamer.
Daarna komt iemand die kamer binnen. Dan gebeurt er weer iets, dan zijn er weer gebeurtenissen.
Het onderscheid tussen dat
moment waarop er niets gebeurde, en het
moment waarop die persoon de kamer binnenkomt, is de tijd.
Als energie niet de eerste domino steen aanraakt, gebeurt er niets, maar de stenen staan wel in de genoemde ruimte die jij tijd noemt.
En als je wel energie in de eerste dominosteen stopt, maar de steen heeft geen ruimte om te vallen, gebeurt er ook niets. Dat wil niet zeggen dat energie of ruimte onbelangrijk zijn voor het vallen, maar dat wil zeggen dat het voorwaardes voor het vallen zijn.
Volgens jouw theorie is tijd al aanwezig (ruimte is tijd) voordat de stenen vallen, dat is wat je zegt. Met andere woorden jouw tijd is gelijk aanwezig met de gebeurtenis in de ruimte, vallen der domino stenen. Dat geeft precies aan wat ik zeg, alles gebeurd gelijk, verleden, heden en toekomst. Het NU moment dat ik beschrijf bij de theorie met de domino stenen. De staande domino stenen (de toekomst) de vallen de stenen (het Nu moment) en de liggende stenen (het verleden) zijn allemaal gelijktijdig aanwezig in jouw genoemde ruimte is tijd, ook al vallen ze niet. Jouw tijd valt dus samen met de gebeurtenissen in de ruimte. (jij zegt ruimte is tijd) Dan bestaat er geen tijd, want alles gebeurd er gelijktijdig, NU, binnen jouw theorie ruimte is tijd.
En wat is dan jouw definitie van het nu-moment? Voor de rest heb ik het gevoel dat we meer op een lijn zitten dan ik eerst dacht.