Spyker
Artikelen: 0

Vragen m.b.t. vavo.

Hallo,

Dit jaar ben ik geslaagd voor mijn VMBO-K diploma (yippeee). Omdat ik altijd al naar de universiteit wilde ben ik van plan om een vwo diploma te halen. Ik wil graag iets medisch gaan doen. Bmw, geneeskunde, biologie etc lijken mij wel leuk.

Ik ben nog helaas 17, en ik kan en mag daarom niet naar de vavo. Voor de zogenaamde Rutte Regeling kom ik niet in aanmerking, omdat ik al een diploma in mijn bezit heb.

Ik heb me dit jaar ingeschreven voor een mbo opleiding, niveau 4. Omdat ik toch veel liever een vwo diploma wil, vraag ik me af wat mijn opties zijn?

Mijn eerste vraag: Is het mogelijk wanneer ik 18 ben de mbo opleiding te staken en me in te schrijven bij de vavo? Zoja, hoe moet ik dit aanpakken?

Mijn tweede vraag: Gaat de vavo school moeilijk doen omdat ik de mbo opleiding ga staken?

En ten slot mijn derde vraag: Heeft er iemand deze pad voor mij bewandeld?

Oh en ik wil niet mbo-hbo-uni gaan doen.

Ik praat er misschien te makkelijk over, maar ik wil dit heel graag, en ik ben super super gemotiveerd.

Alvast bedankt.

Spyker

(ps: Ik wil eerst een jaar tl, vervolgens 2 jaar havo en tenslotte 1 jaar vwo gaan doen op de vavo.)
asmir89
Artikelen: 0

Re: Vragen m.b.t. vavo.

ehum, van kader kun je binnen vavo naar havo en dan dat in 1 jaar doen. Ga dan vervolgens naar HBO, mocht het te makkelijk zijn, haal je propedeuse in 1 jaar en ga uni doen. Wat zocht je dan op vmbo als je uni wilt doen? Ik moest op vmbo-basis beginnen, woon kleine 9 jaar in Nederland, nu ben ik gereed om psychologie te studeren :eusa_whistle:

Terug naar “Studiekeuze”