Heb je de plicht om te leven?
Naar je ouders, je vrienden, kortom, naar je omgeving.
Dierbaren die achterblijven na een suicide kunnen zich dit afvragen.
Wat is jullie mening?
Moderator: Rhiannon
Leg eens uit.... Reïncarnatie met een doel?Er zijn theorieen genoeg die het tegendeel belichten over wat je zegt.
Bijvoorbeeld.. Een ervan is dat we leven om te leren en weer terugkomen tot we voldoende wijs zijn. Als je dat hebt bereikt, kan/magje 'verder' gaan. Whatever/whereever that may be..Leg eens uit.... Reïncarnatie met een doel?
ieder zijn meug.
Daar ben ik me van bewust, maar zoals ik heb gezegd ben ik geen voorstander van een dergelijk geloof.Dat is natuurlijk zo in privé-kwesties, maar hier gaat het erom de andere een verplichting op te leggen. Dan mag je van de voorstanders een sterkere argumentatie eisen dan een irrationele voorkeur dan één of ander duister reincarnatiegeloof.
is ook alles wat ik met die opmerking bedoel.Dergelijke opvattingen zijn meestal interessant om eens bij stil te staan.
Ja, je hebt plicht om te leven, want zou jij dan ooit het verdriet willen voelen die jij je dierbaren aandoet dan?TimeTraveler schreef:Heb je de plicht om te leven?
Naar je ouders, je vrienden, kortom, naar je omgeving.
Dierbaren die achterblijven na een suicide kunnen zich dit afvragen.
Wat is jullie mening?
Ik vind dat het je plicht is te leven zolang je -eventuele- kinderen en ouders nog in leven zijn en je gezondheid in orde is.TimeTraveler, hoe denk je hier zelf over?