ik zal het proberen, hoelang duurt dit?anusthesist schreef:Bear Grills op Discovery doet het altijd zo:
Hij graaft een kuil in het zand (bruin) waarin hij een zeil of stuk stof legt (geel). Daar doet hij dan zeewater op (donkerblauw). Midden in de kuil en in het zeewater zet hij een beker of iets dat het zoete water kan opvangen (groen).
Dan sluit hij de kuil af weer met een stuk zeil die hij aan de uiteinden verzwaart met stenen (zwart). In het midden legt hij een klein steentje zodat het zeil iets concaaf wordt. Door de warmte zal het zeewater verdampen, zich verzamelen op het bovenste zeil, waarna het door de zwaartekracht richting het laagste deel van het bovenste zeil gaat om vervolgens in het bekertje te druppelen.
ik zal het proberen, hoelang duurt dit?
maar.. hoe gaat zout van de ene blik naar de andere blik? & moet ik het helemaal met aluminiumfolie dichtmaken? of alleen de opening van het blikje zelf?DRW89 schreef:Maak je eigen destillatie opstelling!
![]()
Gebruik aluminiumfolie om de conservenblikjes aan elkaar te koppelen (zorg wel dat het aluminiumfolie goed om de blikjes afsluit!) en verwarm het blikje dat het water bevat. Je kan evt. nog een thermometer een klein stukje door het folie heen prikken om de temperatuur in de gaten te houden. Hoop dat dit helpt.
Het is toch juist de bedoeling dat dat zout NIET meegaat?maar.. hoe gaat zout van de ene blik naar de andere blik? & moet ik het helemaal met aluminiumfolie dichtmaken? of alleen de opening van het blikje zelf?