Puzzel Puzzels
Jantje02
Artikelen: 0

Re: [techniek] van zeewater naar drinkwater

Het is toch juist de bedoeling dat dat zout NIET meegaat?
ja, dus in dat andere blikje komt water als ik het goed begrijp?

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Yellow - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Nereb - SD Kaartlezer – USB 3.0 & USB-C Cardreader – Geschikt voor SD/TF Geheugenkaarten – Inclusief Converter

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Jan van de Velde

Omdat het kookpunt van zout vér boven dat van water ligt, zal er wél water verdampen, maar slechts een verwaarloosbare hoeveelheid zout. In je tweede blikje komt dus nagenoeg zuiver water, gedestilleerd water, terecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Destillatie
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jantje02

Jan van de Velde schreef:Omdat het kookpunt van zout vér boven dat van water ligt, zal er wél water verdampen, maar slechts een verwaarloosbare hoeveelheid zout. In je tweede blikje komt dus nagenoeg zuiver water, gedestilleerd water, terecht.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Destillatie
hoeveel ml zeewater heb ik dan nodig? & hoelang duurt het voordat 't drinkwater word?

Dankjewel!
Ike

Jantje02 schreef:hoeveel ml zeewater heb ik dan nodig? & hoelang duurt het voordat 't drinkwater word?

Dankjewel!
Ik zou zeggen, probeer zelf eens uit. Dat is net het leuke aan zulke proefjes. :eusa_whistle:
Jantje02

& ik doe het met een fornuis, moet ik het op maximum of minimum zetten?
tomas63

& ik doe het met een fornuis, moet ik het op maximum of minimum zetten?

Het moet niet te hard en niet te zacht koken. Misschien moet het zelfs helemaal neit koken, maar een beetje dampen. Want het doel is dat de waterdamp condenseert op het alluminium en er dus water druppelt in het ander blikje. Ik zou zeggen probeer het, blijf erbij en zet het al naar gelang het resultaat hoger of lager.
DRW89

En, is het nog gelukt zonder dingen in de brand te zetten en je handen te verschroeien :eusa_whistle: ?

ads

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Wouter_Masselink

zelf een constructie die gebruik maakt van omgekeerde osmose lijkt me minder haalbaar dan een dergelijk systeem van destillatie.
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🙋 Huiswerk en Practica”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!