Hallo,
Voor het vak natuurkunde moet ik een verslag maken over een experiment met een waterraket.
Misschien weten jullie wel wat het is, je vult een petfles met ongeveer 500 ml water, pompt er lucht in door een stop met ventiel met een fietspomp met drukmetertje en de fles schiet na een paar keer pompen weg. We hebben telkens met 4 bar gepompt, maar nu is mijn vraag: wat gebeurt er dan na een paar keer pompen? Want de druk is gewoon 4 bar dus die kan niet verhoogd worden toch? Maar wat wordt er dan wel hoger in die fles waardoor die wegschiet?
Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat mijn probleem is :eusa_whistle: .
Groetjes, Femke
Puzzels