Puzzel Puzzels
richel_richel
Artikelen: 0

Re: hersenkraker..

;) het moment waarop je een heel geavanceer antwoord verwacht met een achterliggende gadachte.. nope :shock:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

een Stein

"zesenzeventig vierde" (76/4) kan trouwens ook, want dat is 19 en "zesenzeventig vierde" bestaat uit 19 letters :shock: . Zo zijn er nog wel meer te bedenken.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

richel_richel

kijk dat klinkt al mooier :shock:
Vanaf hier is alles wat het lijkt.
-nu-

Einsjtein schreef:hoeveel letters heeft het antwoord op deze vraag?

:shock:
het enige goede antwoord is 4 lijkt me. want "vier" heeft 4 letters. 0 is niet goed want "nul" heeft 3 letters. Ik kan geen ander getal bedenken wat in de naam evenveel letters heeft als het getal.
Ik kan in bovenstaande vraag niet ontdekken waarom aan de volgende eis voldaan moet worden. Kun je dit eens nader toelichten. Ik snap het niet.

eis: Ik kan geen ander getal bedenken wat in de naam evenveel letters heeft als het getal.
een Stein

De vraag luidt: HOEVEEL LETTERS heeft het antwoord op deze vraag?

Het antwoord moet dus een getal zijn! (maar het moet wel in letters geschreven worden!) "vier" is een kloppend antoord op de vraag.
-nu-

een Stein schreef:De vraag luidt: HOEVEEL LETTERS heeft het antwoord op deze vraag?

Het antwoord moet dus een getal zijn! (maar het moet wel in letters geschreven worden!) "vier" is een kloppend antoord op de vraag.
Okè, ik zie in dat het antwoord in letters moet worden gegeven.

En het antwoord op de eis denk ik nu ook in te zien… omdat het woordje hoeveel en letters evenveel letters hebben… (allebei 7).

Hoeveel vraagt namelijk om een getal, en letters vraagt om letters, en ze hebben beide qua letters dezelfde hoeveelheid, dus moet je zoeken naar een getal wat evenveel letters heeft als het getal zelf, en dat is vier.

Of zie ik het antwoord op de eis verkeerd? Hoe zie jij dat? / Hoe luidt jou redenering, dat het evenveel letters als het getal moet hebben?

eis: Ik kan geen ander getal bedenken wat in de naam evenveel letters heeft als het getal.

ps een heel andere invalshoek zou kunnen zijn dat het antwoord op de vraag geen is, en omdat geen 4 letters bevat, en het getal in letters moet worden opgeschreven, is het antwoord vier.
Lethy

ik denk ff zo:

het anwoord op deze vraag is 22

tweeëntwintig

tweeetwintig telt 13 letters

ff dubbel denken, want het antwoord op deze vraag is 22, dus hoeveel letters telt dat
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't
Lady

Lady schreef: :shock:  Einsjtein...ben je in winterslaap gevallen van ons?

Ondertussen zijn we nu wel is benieuwd hoe de ware toedracht is...

Of er op z'n minst één goed antwoord bij is. Gr. v. Lady ;)
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers
Michael Tuk

Dit is geen hersenkraker, dit is gewoon helemaal niets.
Wat niet kan bestaat niet.
Anne B.

Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?
voorheen bekend als "fysicusje in spe"
Anonymous

Einsjtein, kom terug... Afbeelding
-nu-

Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?

Hoe bedoel je dat ?

Geef eens een paar voorbeelden dan.
theaterprater

fysicusje in spe schreef:Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?
Hoe bedoel je dat ?

als een hypothetisch antwoord bijvoorbeeld 3 is, dan bestaat dat getal uit vier letters, 4, wat op zijn beurt uit vier letters bestaat, 4, wat op zijn beurt enz. De redenering eindigt in een oneindige cirkel van vier.

De stelling van "fysicusje in spe" is dat ongeacht met welk getal je begint, dat je altijd in de oneindige cirkel van vier terecht komt.

Ik vind zo snel geen voorbeeld om dat te onkrachten, vermoedelijk omdat er teveel cijfers uit vier letters bestaan: 3, 4, 5, 8, 10.
-nu-

nu schreef:
fysicusje in spe schreef:Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?
Hoe bedoel je dat ?

als een hypothetisch antwoord bijvoorbeeld 3 is, dan bestaat dat getal uit vier letters, 4, wat op zijn beurt uit vier letters bestaat, 4, wat op zijn beurt enz. De redenering eindigt in een oneindige cirkel van vier.

De stelling van "fysicusje in spe" is dat ongeacht met welk getal je begint, dat je altijd in de oneindige cirkel van vier terecht komt.

Ik vind zo snel geen voorbeeld om dat te onkrachten, vermoedelijk omdat er teveel cijfers uit vier letters bestaan: 3, 4, 5, 8, 10.
@ theaterprater

13, dertien heeft toch geen vier letters?

14, veertien toch ook niet?

Ik snap dus niet wat je bedoelt? Misschien kun je het nog iets duidelijker uitleggen?

ads

Steun Sciencetalk Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Logitech M220 Silent - Draadloze Muis - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Systemyze Familieplanner Basic 2026 - Planner - Weekplanner - Gezinsplanner - Family Planner - 13 Maanden - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Anne B.

Dertien telt 7 letters, zeven telt 5 letters en vijf telt 4 letters, zo kom je altijd uit op vier als je lang genoeg doortelt.
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!