Moderator: Rhiannon
Einsjtein schreef:hoeveel letters heeft het antwoord op deze vraag?
![]()
Ik kan in bovenstaande vraag niet ontdekken waarom aan de volgende eis voldaan moet worden. Kun je dit eens nader toelichten. Ik snap het niet.het enige goede antwoord is 4 lijkt me. want "vier" heeft 4 letters. 0 is niet goed want "nul" heeft 3 letters. Ik kan geen ander getal bedenken wat in de naam evenveel letters heeft als het getal.
Okè, ik zie in dat het antwoord in letters moet worden gegeven.een Stein schreef:De vraag luidt: HOEVEEL LETTERS heeft het antwoord op deze vraag?
Het antwoord moet dus een getal zijn! (maar het moet wel in letters geschreven worden!) "vier" is een kloppend antoord op de vraag.
Lady schreef:Einsjtein...ben je in winterslaap gevallen van ons?
Ondertussen zijn we nu wel is benieuwd hoe de ware toedracht is...
Of er op z'n minst één goed antwoord bij is. Gr. v. Lady![]()

Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?
als een hypothetisch antwoord bijvoorbeeld 3 is, dan bestaat dat getal uit vier letters, 4, wat op zijn beurt uit vier letters bestaat, 4, wat op zijn beurt enz. De redenering eindigt in een oneindige cirkel van vier.Hoe bedoel je dat ?fysicusje in spe schreef:Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?
Geef eens een paar voorbeelden dan.
@ theaterpraterals een hypothetisch antwoord bijvoorbeeld 3 is, dan bestaat dat getal uit vier letters, 4, wat op zijn beurt uit vier letters bestaat, 4, wat op zijn beurt enz. De redenering eindigt in een oneindige cirkel van vier.nu schreef:Hoe bedoel je dat ?fysicusje in spe schreef:Welk antwoord je ook geeft, als je daar de letters van telt en van dat antwoord weer, kom je dan niet altijd uit op 4? Of "vier"?
Geef eens een paar voorbeelden dan.
De stelling van "fysicusje in spe" is dat ongeacht met welk getal je begint, dat je altijd in de oneindige cirkel van vier terecht komt.
Ik vind zo snel geen voorbeeld om dat te onkrachten, vermoedelijk omdat er teveel cijfers uit vier letters bestaan: 3, 4, 5, 8, 10.