Puzzel Puzzels
DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: de maatschappelijke barometer

Dat wil dat inderdaad zeggen ja :shock:

ik ben kosmopoliet, de grootste groep hier op het forum.

ads

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

aaargh

DePurpereWolf schreef:Dat wil dat inderdaad zeggen ja :?:

ik ben kosmopoliet, de grootste groep hier op het forum.
Heel grappig :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Elmo

Ik:
De kosmopoliet

De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.
Verbaast me wel een beetje. Ik dacht (hoopte?) dat ik op "hedonistisch" uit zou komen... :shock:
Never underestimate the predictability of stupidity...
OneStepForward

Post modern is ook zo'n typisch hip inhoudloos woordje.

Wat wilt het nou zeggen?

Ik vind zowizo modern en postmodern bekachelijke termen als tijdsperiode aanduiding...
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
DVR

Nog een postmoderne hedonist hier...
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...
DePurpereWolf

post modern is ook niet een term die gebruikt om een tijdsperiode aan te duiden, dan vindt ik de kunststof periode wat beter.

Met post modernisme wordt vaak een kunstrichting aan geduidt, zoals verlichting. Maar ook wordt het gebruikt om de gadachtengang van de mens uit te leggen die na 1960/1970 ontstond. Mensen beginnen vragen te stellen bij alles, en het grotere geheel te zien. Het is dus ook een fisologische term.

Even een quotje uit wikipedia:
wikipedia.nl schreef:Postmodernisme is een stroming in de filosofie en de kunst die gezien wordt als een reactie op, of de logische voortzetting van, het modernisme.

Het meest in het oog springende kenmerk van de stroming is het in twijfel trekken van lang gekoesterde begrippen als waarheid en - romantische - authenticiteit. In de beeldende kunst resulteert die twijfel vaak in eclecticisme met een flinke dosis ironie. Op filosofisch vlak houden zij die tot de postmodernen worden gerekend zich, meer nog dan hun voorgangers, bezig met taalkritiek. Het model waarin taal een afspiegeling zou zijn van de werkelijkheid wordt daarin nadrukkelijk verlaten. Men proclameert het einde van de 'grote verhalen' (vooruitgang door techniek, marxisme, christendom).
Sjoerdiosie

Hier een Postmaterialist

De postmaterialist

De maatschappijkritische idealist die zichzelf wil ontplooien, zich verzet tegen sociaal onrecht en opkomt voor het milieu.

Solidariteit en harmonie kenmerken de mensen binnen dit milieu. Ze zijn kritisch ten opzichte van de hedendaagse maatschappij. Het streven naar een onderlinge verbondenheid, het nemen van verantwoordelijkheden en het werken aan sociaal-maatschappelijke verbeteringen, spelen een prominente rol. Postmaterialisten hechten er veel belang aan te kunnen leven volgens hun eigen principes en zijn sterk sociaal bewogen. Verantwoord leven is belangrijk: zonder verspilling, winstbejag en zonder aantasting van het milieu. Bij voorkeur werkt men bij instellingen of organisaties die een bijdrage leveren aan het maatschappelijk welzijn. Mensen binnen dit milieu tonen zich zowel geïnteresseerd in kunst en cultuur (film, musea, toneel, cabaret, klassieke concerten), als in een meer 'huiselijke' vorm van vrijetijdsbesteding. Het gezinsleven is veelal hecht (sterke onderlinge betrokkenheid), maar niet ingericht volgens traditionele patronen.
Miels
Artikelen: 6

Dit schijn ik te zijn... Vindt/hoop zelf van niet!

De nieuw conservatief

De burger uit de liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die alle ruimte wil geven aan technologische ontwikkeling, maar zich verzet tegen sociale en culturele vernieuwing.

Edit: Kon het er toch niet bij laten zitten... Nog maar eens gedaan maar antwoorden iets extremer gekozen. Et voila... In de herhaling ben ik toch nog een kosmo-dingus :shock:
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic
Karsten Jan I

Volgens de test ben ik Nieuw-conservatief
Afbeelding
sen...

Zojuist hebt u deelgenomen aan de Mentality-waardentest. Aan de hand van uw antwoorden hebben we bepaald welk waardenprofiel het best bij u aansluit. Uw profiel vertoont de meeste overeenkomsten met dat van de postmoderne hedonist.
Op de 2e plek staat # Postmaterialisten

Als derde # Kosmopolieten

Kan ik me wel redelijk in vinden.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

peperclip

De moderne burger

De conformistische, statusgevoelige burger die het evenwicht zoekt tussen traditie en moderne waarden als consumeren en genieten.

en niet alles klopt want ik ben pas 16 dus vragen over werk en gezin heb ik ingevult over hoe ik denk dat het wordt maar weet ik dus niet zeker

en ik weet niet wat al die termen betekenen dus ik weet ook niet of dit resultaat klopt :shock: *voelt zich dom :wink: *

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!