Puzzel Puzzels
DePurpereWolf
Artikelen: 0

Duitse arts stuurt pati

Arts stuurt patiënt naar dierenkliniek

Een arts van een ziekenhuis in de Duitse stad Hamburg heeft een extreem dikke patiënt voor verdere behandeling naar een dierenkliniek gestuurd. De man van 240 kilo paste niet in de onderzoeksapparatuur van het hospitaal.

Bron: Medisch Contact

Lees verder: http://medischcontact.artsennet.nl/discuss...erenkliniek.htm

ads

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Steun Sciencetalk EA SPORTS FC 26 - PS5

EA SPORTS FC 26 - PS5

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

anusthesist

Re: Duitse arts stuurt pati

:eusa_whistle:

Doet me denken aan een patient een hele tijd terug op de afdeling. Die moest door de brandweer worden verplaatst naar het ziekenhuis alwaar ik elke ochtend haar smetplekken mocht verzorgen. Voor de nieuwsgierigen; ze had een BMI van 80 ](*,) .
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Dido

...alwaar ik elke ochtend haar smetplekken mocht verzorgen.
Fijne job... typisch iets waarvoor artsen in opleiding werden/ worden ingezet? ](*,)
Voor de nieuwsgierigen; ze had een BMI van 80 :eusa_whistle: .
Een BMI van 80... Dat is nu eens een voorbeeld van wat ze echt wel MORBIDE obesitas noemen!

Dido
Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-
EMH Richard

Hebben we een dergelijke situatie hier in Nederland ook niet gehad? Patiënten die niet in het apparatuur passen werden naar Utrecht verwezen in verband met het scanapparatuur dat aldaar voor paarden werd gebruikt. Echter, dit is eerder dit jaar gestopt, omdat het mensonterend zou zijn. Je vraagt je af hoe deze patiëntenpopulatie nu het beste verder kan worden geholpen...
Patient: "Doctor, I think I'm going deaf."

Doctor: "Describe the symptoms."

Patient: "Homer is the bald fat one and Marge has the blue hair."

ads

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Just Dance 2026 Edition - Nintendo Switch - Code in a box

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Benm

Tja, eigenlijk vind ik het zo de beste oplossing - als iemand niet in een scanner past en de dierenkliniek verderop heeft een grotere, dan is het toch niet meer dan logisch? Het alternatief is uberhaupt die scan niet uitvoeren.

Fabrikanten van die scanners letten er echt wel op dat vrijwel iedereen erin past, maar of ze al dingen zo 2x zo groot moeten gaan maken omdat 0.01% van de patentienten te dik is om erin te passen? Lijkt mij een beetje onzin, en ook onwenselijk aangezien die apparaten daardoor duurder (en wellicht zeldzamer) worden.

Ik denk dat mensen die zwaarder zijn dan 200 kilo wel vaker dingen tegenkomen die niet 'compatible' zijn met hun omvang - (vliegtuig)stoelen, deuren, doorkrakkende fietsen, defectrakende weegschalen, instortende paarden... :eusa_whistle:
Victory through technology

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “📰 Wetenschappelijk Nieuws”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!