roosje
Artikelen: 0

[filosofie]geen mensen

ik vroeg me af hoe zou de wereld er uit zien als en geen mensen waren?

ik ben benieuw naar jullie andwoord

groetjes

roosje
Sint

Re: [filosofie]geen mensen

Waarschijnlijk zoals de films over dinosauriërs eruit zien. Verspreid over de aarde vooral veel bos en jungle, meer water en wat woestijnen. Veel dieren.
Cycloon

Bos zal er hoogstwaarschijnlijk wel meer zijn (alhoewel de mens blust veel bosbranden) en de populatie aan dieren zal hoogstwaarschijnlijk ook wel groter geweest zijn, maarja als je even 6 miljard mensen wegneemt heb je plots wel veel plaats :shock:
roosje

mensen hebben veel kapot gemaakt maar ook veel gemaakt denken jullie dat het beter was geweest voor de wereld als we er niet waren?
Cassanne

Ik denk dat 'beter voor de wereld' een puur menselijk concept is :shock:

Op dit soort 'als' vragen kan je eigenlijk nooit een zinnig antwoord geven.

Ik denk trouwens wel dat het beter voor de wereld zou zijn als de soort mens in de komende honderd jaar (voor 99%) zou uitsterven. Vergeleken met doorgaan op de huidige voet. Allerlei evenwichten beginnen serieus verstoord te raken...
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
Alexander Hartmans

De wereld zonder mensen, een heerlijk en rustig idee!
Sint

De wereld zonder mensen, een heerlijk en rustig idee!

hehe jammer alleen dat ''heerlijk en rustig'' menselijke begrippen zijn, dus dat zal het niet worden zonder mensen :wink:
somebody

Heel stuk beter waarschijnlijk...

Met gigantische ecosystems ed.
Jekke

als er geen mensen waren was er niets in mijn opinie, de wereld bestaat enkel in onze waarneming, maar dat is enkel mijn visie, dat is geen feit of stelling, misschien vind je dat niet relevant, maar voor mij heeft dat dus de consequentie dat ik het niet relevant vind om na te denken wat er zou zijn als wij er NIET zouden zijn
Wouter_Masselink

als er geen mens is, dan ben ik wel benieuwd wie dan de dominante soort word. nu flitsten er allemaal scene's uit 'Planet of the Apes' door m'n hoofd :wink:
"Meep meep meep." Beaker
slimpie

Ik denk dat als er geen mensen waren,, dat de aarde qua milieu er "beter" op zou worden... Je moet wel denken als er geen mensen zouden zijn,, zouden er geen auto's (geen uitlaatgassen), geen jagers enz... Je moet het zien als een groot beschermd bos waar de mensen buiten wonen... Maarja er zou dan geen samenleving zijn.. en als er geen mensen zouden zijn.. zouden de dieren misschien wel kunnen praten ... Want tjah anders zouden zij niet kunnen communiceren... Ook zouden er geen oorlogen zijn.. En bij o.a en Tsunami de dieren zijn toen waarschijnlijk naar een hogergelegen gebied getrokken!!! dus daar zullen ook wel niet veel dieren aan sterven!!
roosje

ik heb er nog even over na gedacht en denk dat als er geen mens op de wereld is en iemand van een andere planeet zou hier komen is het hiero paradijs en wordt het een vakantie oort
dirk

Als iedere mens 1 vierkante meter ter beschikking krijgt,

passen ze allemaal in Nederland.

(natuurlijk met uitzondering van mijzelf en de weinigen door mij uitverkorenen.)

Ook een oplossing???
Red BoriZ

als er geen mens is, dan ben ik wel benieuwd wie dan de dominante soort word. nu flitsten er allemaal scene's uit 'Planet of the Apes' door m'n hoofd  :wink:
Ik denk eerlijk gezegd geen één, want onze intelligentie maakt ons dominant en dat hebben de dieren om ons heen maar weinig.

Tot nu toe zijn mensen niet echt nuttig voor de Aarde geweest, misschien komt dat nog als er ooit een grote komeet op ons af komt.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick
Anonymous

Voor het bestaan van de planeet heeft het geen invloed..maar voor het overige leven dat na ons bestaat wel..voor hun is het beter, maar als je die de vrije hand geeft krijg je hetzelde verhaal..

Terug naar “Filosofie”