Puzzel Puzzels
98006887
Artikelen: 0

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Oke ... tnx 4 that, ik had veder moeten lezen..

Maar, ...

Als ik vast hou aan die wet (en dat doe ik, want ik sluit me erbij aan!!)

dan lijkt het erop dat al die mensen, die beweren zoiets gemaakt te hebben,

dus liegen. Sterker nog ze nemen met opzet de boel in de maling.

Dan bekijk ik het zoveelste filmpje op youtube, meestal met z'n mooie

taal uit een tweede ontwikkelingsland, en daar is het in de achtertuin gerealiseerd.

Deze mensen, moet ik dan volgens die 200 jaar oude wet, niet geloven.

Ik zie dan het gezicht van iemand die zegt gratis energie te hebben. Enthousiast,

zelfverzekerd, overtuigd van zijn superoplossing en helaas ....hoor ik er dan niks meer van.

Is het niet zo, dat die mensen gelijk hadden en dat die wet klopt :D

Is het niet zo dat werkelijk alles uit energie bestaat en dat het lijkt alsof wij

bv. op het gebied van energetische geneeskunde minder ontwikkeld zijn dan onze voorouders?

Waar zijn onze meet instrumenten om dit 'alles is energie' te meten?

Hoe sterk is mijn 4de chakra vandaag?

Ik vind het mooi, 20Kw uit een droogtrommel, en jahoor.. energie kan alleen van vorm veranderen.

ads

Steun Sciencetalk Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Omdenken scheurkalender - 2026 - Kalender

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Super Mario Party: Jamboree - Nintendo Switch

Bekijk product

Marko
Moderator

98006887 schreef:Als ik vast hou aan die wet (en dat doe ik, want ik sluit me erbij aan!!)

dan lijkt het erop dat al die mensen, die beweren zoiets gemaakt te hebben,

dus liegen.
Dat lijkt me een verstandige conclusie.
Sterker nog ze nemen met opzet de boel in de maling.
Zo ver zou ik niet willen gaan. Sommigen missen gewoon basiskennis en zien echt niet waar ze de fout in gaan, en zijn er heilig van overtuigd dat ze iets revolutionairs hebben gevonden. Maar het blijft weggegooid geld.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

98006887

Zo ver zou ik niet willen gaan. Sommigen missen gewoon basiskennis en zien echt niet waar ze de fout in gaan, en zijn er heilig van overtuigd dat ze iets revolutionairs hebben gevonden. Maar het blijft weggegooid geld.
Als je het doel hebt meer stroom op te wekken dan te verbruiken lijkt het mij dat je de fout ingaat als dat niet de situatie is. verschillende mensen zeggen het doel bereikt te hebben, voor hen geld niet "waar ze de fout ingaan", ze hebben het doel immers bereikt. Dus iemand die denkt iets bijzonders te hebben zal dat nooit zonde van zijn geld vinden.

En bovendien, een dergelijk project als de droogtrommel die 20Kw oplevert, vind ik persoonlijk nooit zonde van het geld.

Als je 2 x geen vuurwerk koopt heb je voldoende :D
Jan van de Velde

verschillende mensen zeggen het doel bereikt te hebben, voor hen geld niet "waar ze de fout ingaan", ze hebben het doel immers bereikt.
Nee, dat dénken ze, maar is niet zo. Dus is het zonde van de centen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Morzon

Ik denk dat je rijker dan Bill Gates wordt als je zoiets uitvindt. Plus een Nobelprijs!
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
98006887

Nee, dat dénken ze, maar is niet zo. Dus is het zonde van de centen.
Jij denkt dat het niet zo is, dus zonde van jou centen.

Zij weten dat het zo is, dus een juiste besteding.
Ik denk dat je rijker dan Bill Gates wordt als je zoiets uitvindt. Plus een Nobelprijs!
Nou ik zal dat niet zijn :D , het patent is lang geleden al naar iemand anders gegaan..

Edit ypsilon: discussie over energie in de alternatieve geneeskunde afgesplitst naar http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showtopic=90325
wannebe_einstein

Hey,

stel u het volgende eens voor:

stel u voor dat men een magnetische motor kan laten draaien op het principe van de magnetische wankel motor.

maar dan zonder enige toegevoegde energie m.a.w. zonder elektriciteit.

wankel magnetic motor

dan is de in gestoken energie 0W en alles wat het opwekt is dus gratis gewonnen energie bv: 5W

is dit dan een perpetuum mobile ? of een 'OverUnity' motor.

want het lijkt me in principe toch wel mogelijk om een magnetische motor te bouwen

omdat: men 2 krachtvelden heeft die altijd aanwezig zijn. 1)zwaartekracht 2)magnetisch veld

door een combinatie van deze 2 krachten kan men toch makkelijk iets laten draaien zonder elektriciteit.

Groete Simpele Dromer :eusa_whistle:
Jan van de Velde

door een combinatie van deze 2 krachten kan men toch makkelijk iets laten draaien zonder elektriciteit.
hoe?
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
WBE

En ondanks twee eeuwen driftig zoeken is men er nog niet in geslaagd mogelijkheden te ontdekken deze te omzeilen. Dus in dezen kun je vooralsnog beter even met twee benen op de grond blijven.
Niet een kwestie van omzeilen denk ik maar van gebruiken... Maar inderdaad twee benen op de grond omdat we dat nog niet kunnen.

Waarom zouden we niet iets draaiende kunnen houden zonder toevoeging van (extra) energie ? Er is volgens die wetten van behoud van energie (de eerste) , er zijn enkel omzettingen (de tweede) . Die omzettingen zijn die dan niet reversibel te gebruiken ?

Bij arbeid wordt warmte thans als verlies van energie gezien. Dat betreft toch enkel maar een omzetting toch geen verlies, energie blijft gelijk toch ? Die warmte is een vorm van (opnieuw) te gebruiken energie.....

Het totale plaatje blijft gelijk, ook volgens die wetten....

Ik denk hierbij dan ook dadelijk aan uitzetting van volumes (vb alcohol, kwik, ..enz) welke als toepassing kunnen gebruikt worden om de beweging draaiende te houden....gebruik makende van telkens door het verleggen van het zwaartepunt (stijging volume in een buisje dat gaat kantelen) en dus arbeid geeft. Waarom zou ik in dat (gesloten) systeem, energie moeten moeten gaan toevoegen, de energie (potentieel) bliijft immers gelijk.

Akkoord uit het niets kan ook niets komen en dan heb ik het ook niet zo moeilijk met die wetten, vooral niet met het behoud van energie.
Marko
Moderator

WBE schreef:Niet een kwestie van omzeilen denk ik maar van gebruiken... Maar inderdaad twee benen op de grond omdat we dat nog niet kunnen.

Waarom zouden we niet iets draaiende kunnen houden zonder toevoeging van (extra) energie ? Er is volgens die wetten van behoud van energie (de eerste) , er zijn enkel omzettingen (de tweede) .
Dat is in beide gevallen de eerste hoofdwet.
Die omzettingen zijn die dan niet reversibel te gebruiken ?
Nee, en dát is wat de tweede hoofdwet (min of meer) zegt.
Bij arbeid wordt warmte thans als verlies van energie gezien. Dat betreft toch enkel maar een omzetting toch geen verlies, energie blijft gelijk toch ? Die warmte is een vorm van (opnieuw) te gebruiken energie.....
Dat is het dus helaas niet. Je kunt mechanische energie (arbeid) voor 100% omzetten in warmte, maar warmte nooit voor 100% in arbeid.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum
wannebe_einstein

hoe?
heel simpel eigenlijk :eusa_whistle:

kijk dit filmpje

Wankel motor

dan zie je dat de eerste magneet sterker is dan de laatste magneet. (eigenschap van een spiraal magnetische motor)

daarom draait die telkens sterug. snapt ge ?

nu de magische oplossing:

laat die rotor stijgen op een helling tot de laatste magneet en laat die dan vallen.

Dan valt de rotor op de 2e of 3e magneet

en dan begint die weer opnieuw magneet 2,3,4,5,6,7,8,9,10,2,3,4,5,6,7,8,9,10,2,3,4,5,6,7,8,9,10,...

dan hebt ge door een simpele helling het magnetische veld van de 1e magneet kunnen overslaan of omzeilen.

en de zwaarte kracht laat de rotor simpel zakken tot de 2e of 3e magneet.

klinkt logisch of niet ?

Mvg Simpele Dromer
Jan van de Velde

daarom draait die telkens sterug.
Het falen zit in dat door mij blauw gemaakte woordje. Dat gebeurt niet telkens, je fimpje laat zien dat dat heen en weer stuiteren het gevolg is van een spierkracht die de boel uit een evenwichtspositie trekt, en een halve minuut later staat alles weer stil. Dat "telkens" is dus rap afgelopen.

Je kunt ook een massablokje aan een veer hangen, de boel een beetje uitrekken en loslaten. Het blokje gaat op en neer, en houdt daar na enige tijd ook mee op, waarna alles weer in de oorspronkelijke positie hangt.

Als je er al mee de berg op raakt, dan is dat zuiver vanwege de spierenergie die je er in den beginne instopte. En meer krijg je er nooit terug uit.
wannebe_einstein

Jan van de Velde schreef:Het falen zit in dat door mij blauw gemaakte woordje. Dat gebeurt niet telkens, je fimpje laat zien dat dat heen en weer stuiteren het gevolg is van een spierkracht die de boel uit een evenwichtspositie trekt, en een halve minuut later staat alles weer stil. Dat "telkens" is dus rap afgelopen.

Je kunt ook een massablokje aan een veer hangen, de boel een beetje uitrekken en loslaten. Het blokje gaat op en neer, en houdt daar na enige tijd ook mee op, waarna alles weer in de oorspronkelijke positie hangt.

Als je er al mee de berg op raakt, dan is dat zuiver vanwege de spierenergie die je er in den beginne instopte. En meer krijg je er nooit terug uit.
het voorbeeld in het filmpje is natuurlijk ook amateuristisch. maar je snapt het doel toch.

de helling moet maar 5° of 10° zijn. gewoon voldoende om het magnetischveld van de 1e magneet afteschermen.

de rotor zal makkelijk de helling op geraken. het hele ontwerp draait gewoon om de 1e magneet te omzeilen.

de rest doet de spiraal vormige opstelling van de magneten al.

als ik een spiraal vormige helling kan maken. waardoor deze de eerste magneet overslaat. dan blijft die toch draaien?

want de vorige magneet stoot altijd harder af dan de volgende. die kan niet zomaar ergens stil vallen

en mischien zal het na enkele minuten of uren afremmen. maar als je er een generator opzet en de gewonnen energie opslaat en die terug in een elektromagneet stuurt. dan heb je zeker meer als 100% rendement.

Mvg Simpele Dromer
klazon
Pluimdrager

wannebe_einstein schreef:als ik een spiraal vormige helling kan maken. waardoor deze de eerste magneet overslaat. dan blijft die toch draaien?

want de vorige magneet stoot altijd harder af dan de volgende. die kan niet zomaar ergens stil vallen
Dan volgt hier de uitdaging die ik in dit soort dagdromerijen altijd stel: maak het maar, en laat het ons zien. :eusa_whistle:

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

wannebe_einstein

Dan volgt hier de uitdaging die ik in dit soort dagdromerijen altijd stel: maak het maar, en laat het ons zien. :eusa_whistle:
hoe geen gevatte opmerking of redenering waardoor door het niet zou werken ](*,)

hmm dan is er mischien nog hoop ;) .

Mvg Simpele Dromer

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!