Hallo allemaal,
Ik ben nieuw en heb totaal geen kennis van natuurkunde en of magnetisme.
Heb een idee en ben bezig dit uit te werken.
Heb hierover enkele vragen.
Ik heb 2 berekeningen
1ste
Als ik 96 magneten heb diie elk 100kg aan trekkracht hebben is de totale trek kracht van de magneten 9600 kg.
Ik weet alleen niet of deze berekening juist is. Als het juist is, dan wil ik graag weten:
Als ik 9600 kg aan trekkracht heb, is dit dan om te rekenen naar PK of naar Kw. en hoeveel is dit dan???
2de
Als ik 192 magneten heb diie elk 100kg aan trekkracht hebben is de totale trek kracht van de magneten 19200 kg.
Ik weet alleen niet of deze berekening juist is. Als het juist is, dan wil ik graag weten:
Als ik 9600 kg aan trekkracht heb, is dit dan om te rekenen naar PK of naar Kw. en hoeveel is dit dan???
Als ik alle magneten in een bepaalde constructie zet zijn de afmetingen als volgt, een diameter van 50cm met een lengte van is ook ongeveerr 50 cm. Het geheel weegt ongeveer 100kg samen. Groter. word het niet. Wel kan het totaal zwaarder worden omdat het systeem in een frame komt van alluminium of van gietijzer maar zover ben. ik nog niet
Wat is dan ongeveer de radius van het magnetisch veld die 96magneten van 100kg elk opleveren en hoeveel is dan de radius van het magnetisch veld die 192magneten van 100kg elk opleveren.???
Dit is van belang om te weten hoeveel afstand er moet zijn zonder dat iets van metaal aangetrokken word door het syseem.
Is er een materiaal wat ik om het systeem kan plaatsen om te zorgen datt alleen het binnen werk magnetisch blijft en de buitenkant minder aantrekkingskracht heeft???
Voor zover mijn eerste vragen over dit onderwerp, zullen er waarschijnlijk veel meer worden...nogmaals ik ben echt een leek en weet niet of ik het zelf allemaal wel begrijp. Hoop dat iemand mij kan helpen met deze 2 problemen.
Alvast bedankt
Puzzels