Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

les over het oog

Hey!

Ik moet voor mijn stage lesgeven in een vierde leerjaar over het oog. Ik heb echter twee uur die ik nog moet opvullen.

Heeft er iemand ideetjes voor testjes met het oog? Gezichtsbedrog? Evt. iets over blinden?

Groetjes!
Anonymous

Re: les over het oog

'k heb laatst een boek gelezen over ogen en gezichtsbedrog, ben al1 naam van et boek kwijt... Als ie me weer te binnen schiet, zal ik em erbij zetten :wink:
Feemonster

je kan ze zo een minuut naar een zwarte tekening op een wit blad laten staren, en dan meotten ze naar een witte muur kijken, ze zien dan die tekening op de muur.

je vindt wss ook wel ergens zo van die cijfers die je moet kunnen zien zo als je een medisch onderzoek moet gaan doen

er zijn veel testjes te vinden....

*
Bean

Je kunt ze een foto van een persoon laten zien, waarvan de ogen goed te zien zijn, en dan laten zien dat het lijkt alsof de ogen je aan blijven kijken. Gezichtsbedrog dus. Ik heb zelf alleen geen idee waarom dit is :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...
Mrtn

Laat ze naar een rood vel kijken - dan naar een witte muur en een vlak ter grootte van het rode vel is groen. Andersom werkt dit ook (en met meerdere kleuren).

Bewerk een foto zo dat de ogen ondersteboven staan (wenkbrouwen ook) en dan maar zien welk kind het het eerste opvalt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Terug naar “Natuurkunde”