Geef een visser die niets meer heeft een vis en hij heeft na een dag weer honger, geef hem een hengel en hij kan in zijn eigen voeding voorzien.
De zelfvoorziening, dat is waar de grote bulk van het geld heen moet lijkt me.
Wat mij betreft doet dat er inderdaad veel toe.ypsilon schreef:Doet dat er eigenlijk zo veel toe? Als we Marko's analyse volgen, gaat 8 van de 10 euro die je stort naar het goede doel en blijft een klein deel ergens anders "plakken". En dat was waar het dirkwb om ging, toch?
Of mijden jullie elk bedrijf waar de topmanagers exuberante salarissen krijgen? En bewaren jullie je geld dan onder je matras, om maar iets te noemen?
Denk je? Met 30.000 per jaar kom je niet heel ver hoor. Je kunt er maar net een redelijk huis van kopen...
De toestand voor de aardbeving was al ronduit erbarmelijk in het land. Eerst en vooral kent Haïti al geruime tijd geen democratie (of iets dat niet enkel die naam heeft), of eigenlijk zelfs geen regering. Er zijn aldus niet of nauwelijks ordediensten, met alle gevolgen van dien.Geef een visser die niets meer heeft een vis en hij heeft na een dag weer honger, geef hem een hengel en hij kan in zijn eigen voeding voorzien.
Wrs. zal het een tikfout zijn;een redelijk (wat is redelijk voor een directeur)huis is al gauw 450.000 euries. :eusa_whistle:
Spitfire28 schreef:Wat mij betreft doet dat er inderdaad veel toe.
Die 2 euro vind ik persoonlijk veel.
En van die 8 euro die naar het bepaald doel gaan, zou ik wel eens willen zien wat daar het uiteindelijke "maatschappelijk rendement" van is. Daar ligt voornamelijk mijn probleem.
Misschien welZou jij het beter kunnen?
Misschien is het goed deze normen eerst eens flink onder de loep te nemen.Spitfire28 schreef:Ik begrijp dat ik nogal cru overkom.
Deze discussie heeft mijn interesse ten zeerste gewekt en ik ga mij nog meer verdiepen in deze problematiek om te kijken hoe ik mijn steentje kan bijdragen volgens mijn normen.
Omdat? :eusa_whistle:Misschien is het goed deze normen eerst eens flink onder de loep te nemen.
Omdat bericht 27 van Spitfire28 drogredenen bevat en onjuistheden, en omdat het bericht, niet de schrijver, nogal harteloos op mij overkomt. Rijke landen moeten en kunnen investeren in een betere wereld.Omdat? :eusa_whistle: