- Is er uberhaubt een tegenovergestelde van tijd bedenkbaar?
- Als de tijd ineens zou ''omkeren'', d.w.z. met dezelfde snelheid de andere kant op zou stromen, zou dat merkbaar zijn?
- Zou een verandering in snelheid van tijd merkbaar zijn?
Definieer 'snelheid van tijd' eens? Als ik het interpreteer zoals ik anders doe, (hoeveel verandert er aan de tijd per seconde), dan is dit steeds 1s/1s = 1. Dit is dus onveranderbaar, en dus ook redelijk zinloos. :eusa_whistle:(...)snelheid van tijd(...)
als je het zo uitlegt, ''hoeveel verandert er aan de tijd per seconde''= snelheid van verandering van tijd, niet de bedoelde verandering van snelheid van tijd. immers heeft tijd een snelheid toch? dat valt te zien als een tweelingbroer een ruimtereis maakt toch? En volgens hierbovenstaande dalton merk je verandering van die snelheid niet, dus zou de snelheid van tijd zelfs chaotisch kunnen zijn?Definieer 'snelheid van tijd' eens? Als ik het interpreteer zoals ik anders doe, (hoeveel verandert er aan de tijd per seconde), dan is dit steeds 1s/1s = 1. Dit is dus onveranderbaar, en dus ook redelijk zinloos. :eusa_whistle:
Nee, snelheid geeft altijd een verandering weer. Als je positie in de tijd niet verandert, heb je snelheid 0. Verandert je positie wel, dan ge je bv 1 meter/seconde. "Snelheid van verandering van de tijd" is dan dus "de versnelling van de tijd"...als je het zo uitlegt, ''hoeveel verandert er aan de tijd per seconde''= snelheid van verandering van tijd, niet de bedoelde verandering van snelheid van tijd.
Als je het zo bedoelt klopt het inderdaad, maar dan moet je het wel beter verwoorden. Als de snelheid van onze tijd ten opzichte van bijvoorbeeld de tijd in het midden van de melkweg zou veranderen, dan zouden wij er inderdaad helemaal niks van merken. Het is namelijk zo dat we ook zouden kunnen zeggen dat de tijd in het midden van de melkweg vertraagd is, ipv dat wij versneld zijn. :eusa_whistle: Beide zienswijzen zijn equivalent, en aangezien er bij de ene voor ons niets verandert, kan dat in de andere ook niet het geval zijn. Q.E.D. ](*,)immers heeft tijd een snelheid toch? dat valt te zien als een tweelingbroer een ruimtereis maakt toch? En volgens hierbovenstaande dalton merk je verandering van die snelheid niet, dus zou de snelheid van tijd zelfs chaotisch kunnen zijn?
Probeer eens wat er gebeurt als je in een aantal natuurwetten de tijd t door een tijd t'/s vervangt. Dan heb je dus s als "snelheid" van de tijd t' vergeleken met de tijd t. (Let op: s = 0 doen we niet aan.)Hetero Universalis schreef:na een geweldig leerzaam gesprek over tegenovergestelden, kwamen we uit bij tijd. daar rezen enkele vragen op:
- Is er uberhaubt een tegenovergestelde van tijd bedenkbaar?
- Als de tijd ineens zou ''omkeren'', d.w.z. met dezelfde snelheid de andere kant op zou stromen, zou dat merkbaar zijn?
- Zou een verandering in snelheid van tijd merkbaar zijn?